رئیس مرکز مین‌زدایی کشور خبر داد

ایجاد شورای عالی پاکسازی توسط وزیر دفاع به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور

رئیس مرکز مین‌زدایی کشور گفت: وزیر دفاع به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مین‌زدایی، شورای عالی پاکسازی را با حضور نمایندگان سازمان‌های مختلف ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶ - 08April 2014

ایجاد شورای عالی پاکسازی توسط وزیر دفاع به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "محمدحسین امیر احمدی" رئیس مرکز مین زدایی کشور در مراسم گرامیداشت روز جهانی آگاهی از خطرات مین که صبح امروز با حضور وزیر دفاع، سفرا، نمایندگان سازمانهای بینالمللی و وابستگان نظامی مقیم ایران در مرکز مطالعات سیاسی و بینالمللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: بنا به اظهارات فرماندهان عراقی ۱۶ تا ۲۰ میلیون مین در جنگ تحمیلی در ایران کاشته شده است.

وی افزود: با این آمار، ایران دومین کشور آلوده جهان است و زیانهای بسیاری به کشورمان تحمیل شد و هنوز شاهد از دست دادن عزیزانمان در این مناطق هستیم.

سردار امیراحمدی با بیان اینکه این موضوع همواره دغدغه مسئولان مینزدایی کشور بوده است، گفت: در این راستا ما همواره نیازمند همکاری سایر وزارتخانهها و سازمانهای دولتی بودهایم.

رئیس مرکز مینزدایی کشور خاطرنشان کرد: وزیر دفاع به عنوان نماینده ویژه رئیسجمهور در امر مینزدایی، شورای عالی پاکسازی را با حضور نمایندگان سازمانهای مختلف ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین مرکز مینزدایی اقدام به ساماندهی شبکه همکاران پاکسازی کرده و از سوی دیگر ۵ قرارگاه پاکسازی در ۵ استان ایجاد شده که برنامههای مرکز مینزدایی را اجرا میکنند.

سردار امیراحمدی تاکید کرد: مرکز مینزدایی کشور استانداردها و روشهای اجرایی پاکسازی را تهیه و تدوین کرده است.

وی در پایان اظهار کرد: متاسفانه به رغم ادعاهای بشردوستانه هیچگونه تجهیزاتی برای پاکسازی در اختیار کشور ما از سوی دیگران قرار نگرفته و نیروهای داخلی اقدام به طراحی و ساخت چندین ماشین پاکسازی کردهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار