بزرگداشت سردار شهید چراغچی در مشهد مقدس برگزار شد

مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد شهادت سردار شهید "ولی الله چراغچی" جانشین فرماندهی لشکر 5 نصر خراسان در بهشت رضا(ع) مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶ - 12April 2014

بزرگداشت سردار شهید چراغچی در مشهد مقدس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، مراسم سالگرد شهادت سردار شهید "ولیالله چراغچی" با حضور سردار "غلامرضا احمدی" فرمانده سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی، جمعی از مسئولان و خانواده شهید چراغچی در مشهد مقدس برگزار شد.

کاظمی قمی در این مراسم با اشاره به شخصیت ارزشمند شهید چراغچی و نقش وی در دوران دفاع مقدس گفت: شهید چراغچی جزو فرماندهان مخلص، ایثارگر و فداکار جبهههای حق علیه باطل بود.

وی افزود: این شهید بزرگوار تا لحظه شهادت هرگز میدان جنگ را ترک نکرد و جزو فرماندهانی بود که همواره پیشتاز نیروهای خود در عملیات شرکت میکرد و به افراد تحت فرمان خود روحیه میداد.

وی در خصوص تحولات منطقه گفت: جریان هشت سال دفاع مقدس موجب شد تا امروز دشمنان اسلام از تجاوز و تعدی به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی هراس داشته باشند و امروز تکفیریها با همه حمایتهایی که از سوی برخی کشورهای منطقه میشوند در سوریه و عراق در حال عقب نشینی هستند و کفه ترازو به نفع اسلام واقعی در منطقه در حال تغییر است و دشمنان مایوسانه سنگرهای خود را یکی پس از دیگری از دیگری از دست میدهند.

شهید ولی الله چراغچی در اول مهرماه ۱۳۳۷ در مشهد متولد شد. در سال ۱۳۵۶ در رشته مهندسی علوم دانشگاه بیرجند پذیرفته شد که با تعطیلی دانشگاهها در انقلاب فرهنگی فعالیت خود را در ارتش بیست میلیونی آغاز کرد و با تشکیل سپاه پاسدران به این ارگان انقلابی پیوست.

این شهید بزرگوار در عملیات ظفرآفرین بدر بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر مجروح شد و در بیمارستان شهدای تهران بستری شد و بعد از بیست روز بیهوشی، سرانجام در ۱۸ فروردین ماه ۱۳۶۴ به درجه رفیع شهادت نائل گشت و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شد.

نظر شما
پربیننده ها