به مناسبت روز تکریم از مادران و همسران شهدا

مراسم تجلیل از مادران و همسران شهید همدان برگزار شد

در مراسم تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد ۳۰ تن از مادران و همسران شهدای استان همدان تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳ - 13April 2014

مراسم تجلیل از مادران و همسران شهید همدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان در این آئین اظهار کرد: امروز مصادف با ۱۳ جمادیالثانی سالروز وفات حضرت ام البنین(س) است که در شجاعت، صبر و استقامت، اسوه و زبانزد عرب بودند چرا که در فراق همسر شهید و چهار فرزند شهیدش صبوری کردند و به پاس صبر و ایثار مادران شهدا این روز به عنوان روز تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

مجید صفدریان افزود: این نامگذاری بهانهای برای تذکر و تلنگر به کسانی است که امروز با آسایش و آرامش در فضای امنی زندگی میکنند و باید بدانند که این شرایط به سادگی بدست نیامده است و خون شهدای بسیاری برای عزتمندی این ملت تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه هر ۳۶۵ روز سال ایام تکریم و تجلیلی از خانواده شهدا است، گفت: هر آنچه که از خصایص بزرگ انسانی اعم از ایثار، صبر، استقامت در ذهن ما متصور و یا نوشته و خوانده شود به میزان اینکه مادران این فضلیتها را به عمل تبدیل کردند، نمیرسد و قابل مقایسه نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان نیز در جمع مادران و همسران شهدای استان با اشاره به زندگی حضرت فاطمه امالبنین اظهار کرد: مادران و همسران شهدا ادامهدهندگان راه امالبنین هستند و در عمل اثبات کردند که این سعادت و توفیق با عنایت ویژه خداوند برای آنها ترسیم شده و تقدیر الهی است.

حجتالاسلام سیدحسن فاضلیان افزود: شهدا و خانواده آنها پای اسلام، دین، حجاب، شرافت و حفاظت از آرمانهای مقدس امام و شهدا ایستادند و هنوز شخصیت و اهداف این شهدا برای حضور در جبهههای جنگ و دفاع از میهن آنچنان که باید برای ما نمایان نشده است.

وی با ابراز تأسف از وضعیت حجاب و عفاف عنوان کرد: در این زمانه حجاب و عفاف دختران در مرز خطر قرار گرفته است و نیاز دعای دلسوختگان انقلاب دارد چرا که حفظ سیاهی چادر زنان از سرخی خون شهدا برای ما مهمتر است.

مادران و همسران شهدای استان همدان مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند که ۲۷ نفر از آنها مادر و همسر شهید بودند و سه نفر از آنها مادر سه شهید بودند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار