مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان عنوان کرد

تقدیم ۵۰ شهید گلستانی به انقلاب اسلامی در عملیات کربلای ۱۰

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان گفت: واحدهای مختلف مهندسی، رزمی و تدارکاتی جنگ با وجود منطقه‌ای کوهستانی در غرب کشور و صعب العبور بودن راه‌ها، نقش تحسین برانگیزی در پیروزی عملیات کربلای ۱۰ داشتند.
کد خبر: ۱۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰ - 20April 2014

تقدیم ۵۰ شهید گلستانی به انقلاب اسلامی در عملیات کربلای ۱۰

سرهنگ "عباس حسن نیا" مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان اظهار کرد: پس از عملیات بدر وضعیت حاکم بر جنگ به گونهای شد که با انجام یک عملیات بزرگ عراق از پا در نمیآمد، زیرا عراق با تجمع کلیه نیروهایش قادر به مقابله با نیروهای ایران بود و اهداف ایران تحقق نمییافت. بنابراین با توجه به این مسئله، فرماندهان جنگ به این نتیجه رسیدند که میبایست به طور همزمان دو عملیات انجام شود تا با تجزیه قوای دشمن اهداف ایران تحقق یابد.

وی افزود: با انجام عملیات کربلای ۱۰ و فتح ۵ ایران وارد مرحله جدیدی در سال هفتم جنگ در غرب کشور شد، بطوری که سرآغازی بر تحقق استراتژی جدید ایران بشمار میآمد.

سرهنگ حسننیا تصریح کرد: عملیات کربلای ۱۰ در منطقه سلیمانیه عراق با هدف تصرف ارتفاعات مسلط بر شهر ماووت و پاسخ گویی به حملات شیمیایی رژیم بعث انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات کربلای ۱۰ نمونه بارزی از تلاشهای بیوقفه واحدهای مختلف مهندسی- رزمی و تدارکاتی در منطقه بود زیرا با وجود منطقه کوهستانی و صعب العبور بودن راهها، توانستند با ایجاد راههای مواصلاتی و احداث سنگر، نقش تحسین برانگیزی در پیروزی این عملیات ایفا کنند.

سرهنگ حسن نیا گفت: استان گلستان و لشکر ۲۵ کربلا نقش پررنگی در این عملیات داشت، تصرف ارتفاعات گلان در این منطقه عملیاتی و تقدیم حدود ۵۰ شهید از استان گلستان مبین این مطلب میباشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار