فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج):

دفاع مقدس نسخه‌ای شفابخش برای مدیریت کارآمد و تعالی‌بخش است

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم از الگو‌هایمان در عرصه‌های مختلف بهره ببریم، اظهار کرد: دفاع مقدس نسخه‌ای شفابخش برای مدیریت کارآمد و تعالی بخش است و در جبهه‌ها این الگوی مدیریتی در حد عالی حاصل شد.
کد خبر: ۱۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶ - 19April 2014

دفاع مقدس نسخه‌ای شفابخش برای مدیریت کارآمد و تعالی‌بخش است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار "جعفر اصلانی" فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در مراسم سیوپنجمین سالگرد تاسیس دندانپزشکی سپاه و تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم مرکز تخصصی دندانپزشکی امام خمینی(ره) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به ویژگیهایی که یک مدیر باید دارا باشد، اظهار کرد: ارتقا کمیت و کیفیت یک سازمان توسط مدیر، دو ضلع یک مدیریت کارآمد است، اما به اعتقاد من ضلع سوم مدیریت تحولی و تعالیبخش، موفقیت یک مدیر در تغییر ذهنیت عناصر انسانی موثر در مجموعهٔ مدیریتی خود و تغییر فرهنگ آنان است.

وی افزود: ممکن است یک مدیر، مجموعهای را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهد، ولی آنچه باعث زنده ماندن یک حرکت میشود و به تعالی و پیشرفت میانجامد، تغییر فرهنگ و ذهنیت در مدیران بالایی، مدیران میانی و تمام افرادی که در آن مجموعه کار میکنند، است. این مهمترین وظیفه مدیر تعالی بخش و تعالی آفرین است.

اصلانی با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم از الگوهایمان در عرصههای مختلف بهره ببریم، اظهار کرد: ما دفاع مقدس را در حد توفیق از نزدیک لمس کردهایم. دفاع مقدس نسخهای شفابخش برای مدیریت کارآمد و تعالی بخش است و در جبههها این الگوی مدیریتی در حد عالی حاصل شد.

وی تصریح کرد: رمز موفقیت مدیریت در دوران دفاع مقدس این بود که آن زمان فقط خدا در دلها حضور داشتو امروز اگر مدیران، وزرا، سیاستمردان و... میخواهند موفق شوند، باید فقط خدا را ببینند. ما خیلی حرفها میزنیم و شعارهایی سر میدهیم، اما در واقع نفسمان ما را هدایت میکند و خدا در قلب ما حضور ندارد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) تاکید کرد: باید بفهمیم شیطان خود را به زیبایی و نه با چهره کریه به ما تحمیل میکند. ما گاهی شعار خدمت و دفاع از انقلاب، ولایت و نظام سر میدهیم، اما ته آن این است که به فکر خودمان هستیم. درد امروز جامعه ما این است. اگر میخواهیم مشکلات مدیریتی، اقتصادی، و فرهنگی را حل کنیم، نسخهای جز فراموش کردن خود و رفتن به سمت خدا وجود ندارد.

اگر کشور میخواهد سامان بگیرد، مسئولین کشور باید مدیرانی را پیدا کنند که خدا در وجود آنها از نفسشان پررنگتر است. این مدیرها در جامعه زیاد هستند، ولی خیلی از آنها خودشان را نشان نمیدهند.

اگر توانستیم از این گونه مدیران استفاده کنیم، میتوانیم این جمله حضرت امام خمینی (ره) که قرن ۲۱ قرن غلبه اسلام بر مستکبرین است را شاهد باشیم.

نظر شما
پربیننده ها