سرلشکر صفوی:

انسان‌ها باید از سلامت مانند امنیت بهره‌مند شوند/ انسان سالم محور توسعه است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه سلامت همه جانبه ریشه موفقیت جامعه در تمامی عرصه‌ها است گفت: همه انسان‌ها می‌بایست از سلامت مانند امنیت بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۱۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷ - 19April 2014

انسان‌ها باید از سلامت مانند امنیت بهره‌مند شوند/ انسان سالم محور توسعه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرلشکر پاسدار "سیدیحیی صفوی" دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا صبح امروز در آیین تکریم و تودیع دکتر "اکبری" ریاست سابق مرکز تخصصی دندانپزشکی امام خمینی (ره) و معارفه دکتر اکبرزاده سرپرست جدید این مرکز در جمع مسئولان و مدیران حوزه بهداشت و درمان با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامی داشت سالروز ولادت بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) در سخنانی با اشاره به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت به بیان تفسیر و نکاتی پیرامون آن پرداخت و گفت: سلامت حقی است که بر اساس قانون شامل تمامی آحاد جامعه اعم از فقیر و غنی میشود.

وی تصریح کرد: طبق این ابلاغیه هیچ فقیری نباید به دلیل بیماری آسیب ببیند و تمامی افراد جامعه میبایست تحت پوشش بیمه پایه درمانی قرار گیرند.

سرلشکر صفوی با تاکید بر اینکه انسانها باید از سلامت مانند امنیت بهرهمند شوند، اظهار کرد: به موجب این ابلاغیه سهم مردم از خدمات درمانی کاهش مییابد که با توجه به هزینههای زیاد حوزه دندانپزشکی سهم مردم از پرداخت هزینهها تا حد قابل توصیفی کاهش مییابد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا از انسان سالم به عنوان محور توسعه یاد کرد و سلامت همه جانبه را ریشه موفقیت جامعه در تمامی عرصهها دانست.

وی قرار گرفتن پیوست سلامت برای طرحهای کلان توسعهای در ابلاغیه مقام معظم رهبری را بسیار راهگشا خواند و تصریح کرد: با توجه به این مطلب در صورتی که تمامی سیاست گذاریهای کلان کشور پیوست سلامت داشته باشند، جامعه سالم و سلامت محقق میشود.

سرلشکر صفوی از گره خوردن چرخه فقر و بیماری به عنوان بدترین حالت ممکن نام برد و اظهار داشت: به نظر میرسد با این ابلاغ یارانه بخش سلامت به سمت اقشار آسیبپذیر جامعه هدایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد ریاست سابق مرکز تخصصی دندانپزشکی امام خمینی (ره) گفت: دکتر اکبری در سال ۷۹ با دریافت حکمی ۲ ساله به عنوان رییس این مرکز منصوب شد و امروز با گذشت ۱۴ سال خدمات ارزشمندی را در این مرکز در راستای خدمت رسانی به مردم ارایه کرده است.

دکتر صفوی در پایان دکتر اکبری را مصداق بارز انسان اسلامی و پاسدار واقعی انقلاب دانست و افزود: در حوزه مدیریت نیز با این فرمانده دوران دفاع مقدس امروز مرکز دندانپزشکی امام خمینی (ره) در ابعاد کمی و کیفی خدمات شایستهای را به مردم ارایه میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار