هاآرتص:

فرار سالانه ۲۲ هزار سرباز اسرائیلی از خدمت اجباری سربازی

روزنامه اسرائیلی هاآرتص از فرار سالانه ۲۲ هزار اسرائیلی از خدمت اجباری در اسرائیل خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴ - 20April 2014

فرار سالانه ۲۲ هزار سرباز اسرائیلی از خدمت اجباری سربازی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روزنامه اسرائیلی هاآرتص، این روزنامه امروز یکشنبه در خبری فاش کرد که حدود ۲۲ هزار سرباز اسرائیلی سالیانه از خدمت اجباری در اسرائیل فرار میکنند.

این روزنامه سپس به آمار بالای زندانی شدن این سربازان در زندانهای اسرائیل اشاره میکند و مینویسد: ۱۳ هزار تن از این سربازان در زندانهای ارتش اسرائیل زندانی میشوند و باقی آنها نیز داخل پایگاههای نظامی حبس میگردند بطوریکه طبق گزارشات پلیس نظامی اسرائیل، سالانه ۴۰۰ واقعه خشونتبار در تلاش برای فرار و شورش در داخل این زندانها گزارش شده است.

این روزنامه سپس به واقعهای که در سال ۱۹۹۷ در زندان شماره ۶ اسرائیل رخ داد اشاره میکند که سربازان اقدام به حبس فرماندهشان کردند، این اقدام در اعتراض به شرایطی وخیمی بود که آنها را در آن نگه داری میکردند.

این روزنامه اسرائیلی مینویسد: در سال ۲۰۱۳ شاهد دستگیری مجموعهای از ۱۳۴۵۲ نفر سرباز در زندانهای نظامی اسرائیل بودیم که ۷۶ درصد از آنها بخاطر تخلفشان در دوران خدمت بوده؛ و این درحالی است که ۱۸ درصد از این افراد بخاطر بیانضباطی دستگیر شده بودند و میزان سربازانی که بخاطر جرایم جنایی زندانی بودند نیز به ۶ درصد میرسد.

این روزنامه همچنین مینویسد: طبق گزارشها، میزان سربازان دستگیرشده اسرائیلی که اتیوپیایی الاصل بودهاند، به ۱۳ درصد میرسد، و این درحالی است که این افراد تنها ۳درصد سربازانی را که در ارتش اسرائیل خدمت میکنند تشکیل میدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار