فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان :

مرزبانان برای امنیت مرزنشینان از جان خود می گذرند

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در دیدار با سران طوایف و معتمدین شمال استان که به منظور بررسی راه های تحکیم امنیت و ارتقاء سطح معیشت مرزنشینان، انجام شده بود گفت: ما مرزداران برای حفظ کشور که ناموس ماست از جان خود هم خواهیم گذشت.
کد خبر: ۱۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰ - 28April 2014

مرزبانان برای امنیت مرزنشینان از جان خود می گذرند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،  سردار سرتیپ دوم پاسدار "رهام بخش حبیبی" فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش علما، معتمدین و ریشسفیدان در ارتقاء سطح امنیت مرزهای استان خاطر نشان کرد: مرزنشینان چشم و چراغ مرزداران ما هستند و عمده موفقیتهای ما در مرز، مرهون همکاری مرزنشینان با نیروهای مرزبانی است.
 
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در این جلسه که سردار "قدرت ا... منصوری" فرمانده سپاه قدس ، سردار"سید حسن مرتضوی" فرمانده سپاه سلمان و تنی چند از فرماندهان و معاونین آنان نیز حضور داشتند، فرصتهای موجود در مرزهای استان را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: امیدواریم به برکت همکاری و تعامل خوب میان مرزداران و مرزنشینان، بتوانیم گامهای بلندی در تأمین امنیت و توسعه مناطق مرزی و همچنین رفاه حداکثری مرزنشینان برداریم.
 
وی در ادامه سخنان خود نیروهای مستقر در یگانهای مرزی را خادمان مرزنشینان دانست و افزود: ما با افتخار در مقابله با هرگونه تهدید که مرزنشینان را دچار دغدغه کند همچو یک دژ محکم ایستادهایم.
 
سردار حبیبی ضمن تبیین اهداف استکبار جهانی برای ناامن جلوهدادن جمهوری اسلامی ایران، به اقدامات خصمانه آنها در ساماندهی گروهکهای تروریستی و معاند با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی و اقوام مختلف اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح کنترل مرزها، علاوه بر ارتقاء شاخصهای امنیتی و کاهش جرائم، اقدامات مؤثری در رونق کسب و کار، کشاورزی و تأمین مایحتاج عمومی مردم برداشته شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: مرزنشینان ما از هر قوم ، قبیله ، زبان و مذهبی که باشند، ایرانی هستند و ما مرزداران برای حفظ کشور که ناموس ماست از جان خود هم خواهیم گذشت و به مرزنشینان می بالیم که در تامین امنیت همواره در کنار برادران خود حضور دارند.
 
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان، در پایان، اقدامات انجام یافته در خصوص راهاندازی و رونق بازارچههای مرزی برای اشتغال و رفاه مرزنشینان را مؤثر ولی ناکافی دانست و بر لزوم همکاری تمامی دستگاههای دولتی، نیروهای مسلح و مرزنشینان استان در این راستا تأکید کرد.
 
گفتنی است، در ادامه این نشست، معتمدین و بزرگان شهرستان های مختلف سیستان ضمن بیان مشکلات، نقطهنظرات و پیشنهادات خود، با فرمانده مرزبانی استان درباره اداره بهتر مرزهای شمالی بحث و تبادل نظر کردند و سردار حبیبی دستورات لازم را در جهت رفع مشکلات آنها صادر کرد.

نظر شما
پربیننده ها