در پی مقایسه‌ تل‌آویو با رژیم آپارتاید

لابی اسرائیلی خواستار اخراج کری از وزارت خارجه آمریکا شد

گروه لابی‌گر موسوم به "کمیته اضطراری اسرائیل" با صدور بیانیه‌ای از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته "جان کری" را به دلیل "آپارتاید" خواندن اسرائیل، از وزارت خارجه کنار بگذارد.
کد خبر: ۱۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰ - 28April 2014

لابی اسرائیلی خواستار اخراج کری از وزارت خارجه آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، یکی از گروههای آمریکایی حامی اسرائیل روز دوشنبه با صدور بیانیهای، کنارهگیری یا اخراج "جان کری" وزیر خارجه آمریکا را خواستار شد.

این درخواست پس انتشار متن صحبتهای آقای کری در یک نشست خصوصی مطرح شد. آنطور که روزنامه "دیلی بیست" گزارش داده، وزیر خارجه آمریکا در این نشست تلویحا نسبت به تبدیل اسرائیل به یک دولت "آپارتاید" هشدار داده است.

وی در این بخش از صحبتهای خود گفته است: "راهحل ۲ دولتی به عنوان تنها جایگزین واقعی، مورد تأکید ماست. چراکه یک دولت واحد، یا دولتی آپارتاید خواهد شد یا آنکه ظرفیت اسرائیل برای آنکه یک دولت یهودی باشد را تضعیف میکند."

در پی انتشار این گزارش، گروه لابیگر موسوم به "کمیته اضطراری اسرائیل" وابسته به راستگرایان آمریکایی حامی رژیمصهیونیستی بیانیهای صادر کرده و "کری" را به "تهدید" مداوم اسرائیل متهم کرده است.

این بیانیه میافزاید: "دیگر اینکه کاخ سفید خرابکاریهای آقای کری را رفع و رجوع کند، کفایت نمیکند. وقت آن رسیده که "جان کری" از سمت خود به عنوان وزیر خارجه کنارهگیری کند، یا اینکه رئیسجمهور اوباما او را اخراج کند."

مذاکرات سازش که از تابستان سال گذشته با وساطت واشنگتن بعد از وقفهای سه ساله و با شرط توقف شهرکسازیها و آزادی گروهی از اسرای فلسطینی، از سر گرفته شد. با این حال عدم پایبندی رژیمصهیونیستی به تعهدات خود، ماه گذشته تقریبا این مذاکرات به حالت تعلیق درآمد و هفته گذشته در پی توافق حماس و فتح برای تشکیل دولت آشتی ملی، از سوی اسرائیل متوقف شد.

کری پیش از این هم تلویحا تهدید کرده بود که در صورت شکست مذاکرات، ممکن است برخی کشورها دست به اعمال تحریم علیه اسرائیل بزنند.

نظر شما
پربیننده ها