جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا مهمترین برنامه هفته ناجا را اعلام کرد

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به تصویر کشیدن چهره جهادی پلیس

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا گفت: باید از انرژی موجود در تمام رده‌های ناجا برای هفته نیروی انتظامی استفاده کرد، اما پرهیز از برنامه‌های پرحجم و کم‌ اثر مدنظر ما است.
کد خبر: ۱۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴ - 02May 2014

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به تصویر کشیدن چهره جهادی پلیس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "محمدجواد زادهکمند" جانشین معاون هماهنگکننده ناجا در ششمین جلسه هماندیشی دبیران ستاد برگزاری مراسم هفته ناجا ضمن تبریک حلول ماه رجب و گرامیداشت شهدای عملیات بیتالمقدس اظهار کرد: خوشبختانه سال 92 سال بسیار خوبی برای نیروی انتظامی بود و توفیقات خوبی کسب کردیم؛ در هفته ناجای امسال نیز باید با برنامهریزی طرحهای موثر و پرمحتوایی که براساس پاسخگویی به نیازهای اساسی مردم در حوزه نظم و امنیت است، داشته باشیم.

وی ادامه داد: سال 93 در حالی آغاز شد که رهبر معظم انقلاب موفقیت نظام را در عرصههای مختلف در گرو عزم ملی و مدیریت جهادی دانستهاند؛ ما برای تحقق شعار سال 93 الگوها و مدلهای بومی زیادی داریم که از جمله آن میتوان به رهبریهای داهیانه امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب، فرماندهان دفاع مقدس و قیادت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نام برد.

جانشین معاون هماهنگکننده ناجا تقدیم بیش از 200 هزار شهید را برای حفظ آرمانها و ارزشهای نظام اسلامی دانست.

وی اولین گام برای برنامهریزی هفته ناجای امسال را همفکری متخصصان برای انتخاب شعار این هفته عنوان کرد و گفت: این شعار باید با محوریت شعار سال مقام معظم رهبری باشد و این شاخص برای برنامهریزیها مدنظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: شعار هفته ناجا آدرسی کلی برای نیروی انتظامی و مردم است ؛ بحمدالله شعار سال گذشته براساس فضای حاکم بر کشور انتخاب و مورد توجه نخبگان قرار گرفت و باعث جهتدار شدن فعالیتهای سال 92 شد.

زادهکمند اولویتهای ناجا و فضای عمومی حاکم بر کشور را از ویژگیهایی دانست که باید در شعار هفته ناجا امسال مورد توجه قرار گیرد.

وی متناسبسازی برنامهها با نیازها و درخواستهای مردم را یکی دیگر از موضوعات برنامههای هفته ناجا عنوان کرد و اظهار داشت: باید میان خواست مردم و برنامههای ناجا هماهنگی و همپوشانی وجود داشته باشد، چرا که جامعه میطلبد که برنامههایی را مشاهده کند که به آنها نیاز دارد؛ پس نیازسنجی امری مهم است.

وی افزود: باید با استفاده از نظرسنجیهای علمی در زمان و مکانهای خاص و شناسایی گروههای هدف طرحهای خود را برنامهریزی کنیم.

به گفته زادهکمند استفاده از شیوههای نوین برای انتقال محتوا مورد توجه قرار گیرد، چرا که روشهای تکراری فاقد اثربخشی هستند؛ هر رسانه باید متناسب با محتوای از پیش تعیین شده انتخاب شود و تلاش جهادی در این خصوص بسیار مهم است و در برنامههای اجتماعی باید به جنبه تربیتی و آموزشی آن توجه کرد .

به گفته وی پرهیز از برنامههای پرحجم و کماثر و کم مخاطب باید صورت گیرد؛ باید از انرژیهای موجود از تمام ردههای ناجا استفاده کنیم و حتی این برنامهها رابه کلانتریها و پاسگاههای نقاط دور نیز برسانیم تا آنان نیز در حوزه استحفاظی خود گامهای موثری بردارند.

زاده کمند جهتگیری برنامههای هفته ناجا در سال گذشته را مربوط به استانها دانست و گفت: تصمیم داریم امسال برنامهها را به سرانگشتان نیز برسانیم تا حتی پاسگاههای مرزی نیز طرحهای ویژه خود را داشته باشند.

زاده کمند تلاش برای مردمی کردن فعالیتها و تلاشهای نیروی انتظامی را امر مهم دیگری دانست و تصریح کرد: فعالیتها در هفته ناجا باید به شکلی باشند که مشارکت داوطلبانه مردم را جذب کند، چرا که این مهم باعث ارتقای سطح منزلت اجتماعی پلیس میشود.

وی افزود: البته در این راستا نباید ساختاری به مردم تحمیل شود، زیرا در این حالت کرامت و منزلت ناجا زیر سوال میرود؛ ارائه بهینه خدمات در طول سال میتواند موجبات رضایت مردمی را به وجود آورند در این صورت مردم خود برای تقدیر از فعا لیتهای سالانه پلیس در هفته بزرگداشت نیروی انتظامی به تقدیر از ناجا میپردازند.

زاده کمند خاطرنشان کرد: هفته ناجا اوج برنامههای نیروی انتظامی است، اما این بدین معنی نیست که ما برنامههای در طول سال را نگه داشته و در هفته ناجا بمباران کنیم، بلکه باید براساس برنامهریزی از هفتههای منتهی به هفته ناجا مانند هفته دفاع مقدس و ایام بازگشایی مدارس فعالیتهای خود را آغاز کرده و در هفته ناجا به اوج برسانیم در این صورت فعالیتهای ما موفقتر است.

وی به تأکید فرمانده ناجا برای تقدیر از کارکنان اشاره کرد و گفت: توفیقات سازمانی، کارکنان و خانوادههای ناجا در این هفته باید برای مردم به نمایش گذاشته شود.

زاده کمند تأکید بر فرهنگ ایثار و شهادت و به تصویر کشیدن چهره جهادی پلیس را در برنامههای هفته ناجا بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: آثار این موضوعات را باید در تمام برنامهها ببینیم و حاکمیت ارزشهای انقلاب اسلامی و انضباط، پیام فعالیتهای هفته ناجا باشد.

جانشین معاون هماهنگکننده ناجا تأکید کرد: برای برگزاری تمام برنامههای هفته ناجا با ویژگیهایی که برای آن گفته شد باید محدودیت منابع را در سال 93 مدنظر قرار دهیم.
نظر شما
پربیننده ها