بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه های خارجی؛

امریکا میانجیگر بی طرفی در مذاکرات سازش نیست/ هشدار به فلسطینیان

مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات خود بعد از برگزاری نماز عید فطر با اعلام هشدار به فلسطینیان نسبت به پیامدهای مذاکره با رژیم صهیونیستی به عدم بی طرفی امریکا در این مذاکرات اشاره کردند.
کد خبر: ۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱ - 09August 2013

امریکا میانجیگر بی طرفی در مذاکرات سازش نیست/ هشدار به فلسطینیان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیانات خود بعد از نماز عید فطر امسال با اشاره به مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطینیان با هشدار نسبت به پیامدهای مذاکره بیان داشتند که امریکا به عنوان میانجی این مذاکرات بی طرف نمی باشد و همواره از اسرائیل حمایت می کند.


در این رابطه خبرگزاری "آسوشیتدپرس" در پوشش اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز عید فطر امسال با تمرکز بر بیانات ایشان در مورد مذاکرات کنونی رژیم صهیونیستی و فلسطین گزارش می دهد: رهبر ایران ضمن بیان انتقاداتی از سیاست های امریکا در قبال موضوع فلسطین، با توجه به سابقه حمایت های این کشور از اسرائیل بیان داشته است امریکا نمی تواند میانیجی مناسب و بی طرفی برای این مذاکرات محسوب شود.


این خبرگزاری در ادامه گزارش خود از قول حضرت آیت الله خامنه ای نوشته است: امریکا اگر در کنار اسرائیل قرار داشته باشد نمی تواند میانجی مناسبی برای مذاکرات موسوم به صلح محسوب شود و لذا با توجه به سابقه سیاست های امریکا در قبال موضوع فلسطین حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی موضوعی آشکار دشه است.


 "تایمز" هند نیز در پوشش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از نماز عید فطر با بیان بخشی از اظهارات ایشان در مورد آغاز مذاکرات فلسطین با اسرائیل به هشدار ایشان به فلسطینیان در مورد مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی پرداخت.


این خبرگزاری در بیان دیدگاه های حضرت آیت الله خامنه ای در مورد اسرائیل گزارش داد: رهبر ایران مخالف مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی است و این مذاکرات را به ضرر مردم فلسطین می داند. به همین دلیل ایشان در بخشی از بیانات خود نسبت به پیامدها و ضررهای این مذاکرات برای آرمان فلسطین به فلسطینیان هشدار دادند.


 خبرگزاری "المنار" لبنان نیز در پوشش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی از قول ایشان گزارش داد: مذاکرات فلسطین با رژیم صهیونیستی نه تنها نتایجه ای برای فلسطینیان نخواهد بلکه فشارها بر مردم فلسطین را نیز افزایش می دهد.


این خبرگزاری لبنانی همچنین در پوشش بخش دیگر سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در بعد از نماز عید فطر نوشت: مذاکرات سازش کنونی از آنجا که با میانجی گری امریکا آغاز شده است که همواره از اسرائیل حمایت می کند فشارها را بر مردم فلسطین افزایش خواهد داد.


شبکه خبری الجزیره صبح امروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص هشدار به احتمال وقوع جنگ داخلی در مصر را منعکس کرده و در پایگاه خبری خود می نویسد: رهبر جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با سخنرانی در جمع نمازگزاران عید فطر در خصوص احتمال وقوع جنگ داخلی در مصر هشدار داده و از اوضاع متشنج سیاسی پس از برکناری مرسی توسط "سیسی" ابراز نگرانی کردند.   ایشان در ادامه فرمودند که رهبران سیاسی و مذهبی مصر میبایست از بحرانی تر شدن اوضاع در مصر جلوگیری کنند، زیرا در صورت وقوع جنگ داخلی هیچکس توان متوقف کردن آن را ندارد.

شبکه تلویزیونی العربیه ضمن برجسته کردن بیانات مقام معظم رهبری درباره تحولات مصر نوشت: آیتالله علی خامنهای، رهبر ایران، روز جمعه هشدار داد که بحران سیاسی در مصر پس از سرنگونی محمد مرسی توسط ارتش ممکن است منجر به جنگ داخلی شود.

العربیه در ادامه بازتاب بیانات مقام معظم رهبری نوشت: اظهارات [امام] خامنهای یک روز پس از آن بیان شد که ریاستجمهوری مصر اعلام کرد برنامههای غربیها و اعراب برای حل و فصل بنبست سیاسی به شکست انجامیده است. رهبر ایران خشونتهای سیاسی در مصر را به شدت محکوم کرده و طرفهای مذهبی و سیاسی آن خواست تا از وضعیت سوریه درس بگیرند.
 
جروزالم پست نوشت: رهبر ایران خواستار محکومیت صهیونیستها و حامیانش شد. پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در بازتاب بیانات امروز مقام معظم رهبری پس از نماز عید فطر گزارش داد که رهبر ایران حمایت جهان اسلام از فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیستها را خواستار شد. 
 
 
نظر شما
پربیننده ها