آیت الله علوی گرگانی:

جامعه دارای امر به معروف و نهی از منکر همیشه زنده است

استاد حوزه علمیه قم گفت: جامعه‌ای که دارای امر به معروف و نهی از منکر باشد، همیشه زنده است و جوامع دیگر را نیز زنده می‌کند.
کد خبر: ۱۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲ - 18May 2014

جامعه دارای امر به معروف و نهی از منکر همیشه زنده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله سید "محمدعلی علوی گرگانی" پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندهان و مدیران گردان حضرت علی(ع) اظهار کرد: جامعه بدون امر به معروف و نهی از منکر مانند بدن بدون استخوان است.

وی خاطرنشان کرد: آدمی نباید پیرو هوای نفس خویش باشد چرا که نفس همیشه فرمانده بدیهاست البته کسی هم نمیتواند بگوید که فاقد این نفس است چرا که همه انسانها به جز ائمه معصومین (ع) و پیامبران دارای هوای نفس هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت دانشگاهها خوب نیست و باید تفکیک جنسیتی صورت گیرد ادامه داد: همانطوری که محیط زیست نیاز به پاکیزگی دارد محیط زیست روحی هم باید از آلودگیها پاک شود تا جامعه دچار نابودی نشود.

آیتالله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: بودن هوای نفس در نهاد آدمی طبیعی است چرا که موجب شناخت فطرت آدمی میشود و چون فطرت و ذات انسان با توجه به قانونی که خوبیها در برابر بدیها معنا مییابند در همین تضاد با هوای نفس خود را نشان میدهد.

وی در ادامه با بیان اینکه هوای نفس را باید کنترل کرد گفت: تنها چیزی که میتواند نفس اماره را کنترل کند امر به معروف و نهی از منکر است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: شاید عدهای از امر به معروف و نهی از منکر ناراحت شوند اما اینها نمیدانند که اگر تلخی محدودیت آزادی را تحمل نکنند جامعه سالمی نخواهیم داشت و از جایی که در جامعه باید منافع عامه مردم در نظر گرفته شود این اصل بیش از پیش مورد توجه است.

وی در ادامه افزود: جامعه دارای امر به معروف و نهی از منکر همیشه زنده است و نه تنها خود را زنده نگاه میدارد بلکه دیگران را هم زنده میکند.

این مرجع تقلید بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در مرحله نخست با لحنی آرام و خوب به ویژه با جوانان صورت گیرد و ناهیان امر به معروف به هیچ وجه از لحن تند برای این کار استفاده نکنند.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران سعی در برقراری حکومت اسلامی - ایرانی دارد و این در حالی است که کشورهای غربی درصدد القاء فرهنگ غربی خود به کشور ما هستند برای همین مسئولین باید مراقب فعالیتهای مستکبرین در ایران باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار