هانی زاده در گفت و گو با دفاع مقدس :

طرح های ایران برای حل بحران سوریه تاثیرگذار است

کارشناس مسایل خاورمیانه با اشاره به برگزاری انتخابات در سوریه گفت: طرح های ایران برای حل بحران سوریه که برگزاری انتخابات یکی از آنها است در حل بحران سوریه تاثیر گذار است.
کد خبر: ۲۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱ - 01June 2014

طرح های ایران برای حل بحران سوریه تاثیرگذار است

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل و خاورمیانه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه که از 7 خردادماه در خارج از سوریه و 13 خرداد در این کشور برگزار می شود به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: این انتخابات در نوع خود بی نظیر است و دارای ویژگی های مختلفی است که آن را از انتخابات دیگر سوریه متمایز می کند.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه اولین انتخاباتی است که حزب بعث سوریه در آن نامزدی را معرفی نکرده و در آن مشارکت نمی کند.

کارشناس مسایل بین الملل ادامه داد: در حال حاضر رقابت میان نامزدهای انتخاباتی سوریه سالم و شفاف است و در 50 سال گذشته برگزاری چنین انتخاباتی با حضور سه نامزد ریاست جمهوری که بدون نظارت حزب بعث با یکدیگر رقابت می کنند، بی سابقه است.

هانی زاده با اشاره به شرایط کنونی حاکم بر سوریه گفت: فرآیند زمانی فعلی در این کشور با گذشته متفاوت است و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه نشان دهنده این است که سوریه از بحران نفس گیر داخلی به سمت ثبات پیش می رود و این در حالی است که نظام سوریه طی سه سال گذشته با بزرگترین تهاجم تروریستی روبرو شده است.

تحلیگر مسایل خاورمیانه تصریح کرد: تهاجمات تروریستی از 83 کشور جهان طی سه سال انجام شده و کشورهای متعددی چون عربستان، قطر ، ترکیه و رژیم صهیونیستی برای سرنگونی نظام سوریه این تروریست ها را یاری دادند.

کارشناس مسایل بین الملل و خاورمیانه با اشاره به نقش ایران در حل بحران سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران طی سه سال گذشته طرح های متعددی را برای حل بحران سوریه ارائه کرده است که طرح های 9 ماده ای، 6 ماده ای و 4 ماده از جمله این طرح ها است.

نظر شما
پربیننده ها