وزیر کشور:

نگاه امام خمینی(ره) به مبارزه یک نگاه تکلیفی بود

وزیر کشور با بیان اینکه نگاه امام خمینی(ره) به مبارزه به عنوان یک تکلیف بود، گفت: امام برای پیروزی نهایی قیام نکرد بلکه هر آنچه را که احساس داشت اقدام می‌کرد و به جز راه حق و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) هدف دیگری نداشت.
کد خبر: ۲۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱ - 01June 2014

نگاه امام خمینی(ره) به مبارزه یک نگاه تکلیفی بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در همایش ملی نقش پیشگامان نهضت 15 خرداد در نهضت امام خمینی(ره) که در دانشکده کشاورزی ورامین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع 15 خرداد و بررسی راه امام و شهدا را نمیتوان در یک همایش به صورت مجرب مطرح کرد، وقتی طرح مسئله را در یک مقوله بین المللی و کشوری بررسی میکنیم، به این مطلب پی میبریم که چه اتفاق عظیمی رخ داده است.

وزیر کشور تأکید کرد: در سال 42 دنیا در حال شکلگیری بود و ابرقدرتهای دنیا را تقسیم کرده بودند، خاورمیانه تحت تسلط آمریکا بود و این منطقه بهخاطر حد فاصل بودن میان غرب و شرق منطقه مهمی محسوب میشد؛ ایران از نقاط حساس خاورمیانه بود و آمریکا نیز پهلوی را مأموریت کرده بود که ایران بهعنوان ژاندارم خلیج فارس عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در آن زمان برابر اقدامات شاه معترض بودند مانند کسانی که مسلحانه و تبلیغاتی اقدام میکردند همگی سرکوب شدند و در آن شرایط ذهن و فکر انسان عادی به قیام خطور نمیکرد؛ این درحالی بود که نگاه امام خمینی(ره) به مبارزه به عنوان یک تکلیف بود، امام برای پیروزی نهایی قیام نکرد بلکه هرآنچه را که احساس داشت اقدام میکرد و به جز راه حق و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) هدف دیگری نداشت.

رحمانی فضلی تصریح کرد: اگر بخواهیم دقیقتر به کسانی که به یاری امام شتافتند نگاه کنیم متوجه میشویم همه آنها از بندههای خالص خداوند بودند و به همین جهت خالصانه امام راحل را همراهی کردند.

وی تأکید کرد: آن زمان آسمان تاریک و فضای سیاسی کشور به گونهای بود که میطلبید جرقههای امید در کشور زده شود و سوسوی امید در دل مردم روشن شود تا امروز مردم ایران و دنیا از آن بهره مند شوند؛ ما به عنوان کسانی که مدعی ادامهدهنده راه شهدا و مدعی پرچمداری عدالت و مبارزه با فساد در دنیا شناخته میشویم اگر بخواهیم پیروز باشیم باید مسیر استقامت، مقاومت و نصرت جویی از خداوند را ادامه دهیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوران جنگ تحمیلی گفت: زمانی که عراق به ایران حمله کرد امام خمینی(ره) با آرامش خاطر گفت دیوانهای سنگ پرتاب کرده که نشان از اعتماد ایشان به مردم و قدرت الهی بود؛ شرایط سیاسی و نظامی کشور در زمان جنگ به گونهای نبود که ایران برابر ارتش قدرتمند عراق پیروز شود، بههمین دلیل میتوان پیروزی ایران در جنگ را معجزه خداوند بدانیم.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه امروز همه فتنهها، فشارها و تحریمها را بعد از 35 سال پشت سر گذاشتهایم، اظهار کرد: امروز همه دنیا اعتراف میکنند که بدون ایران هیچ بحرانی در منطقه حل نمیشود؛ دنیای غرب در صدد القای این موضوع است که ایران حامی تروریسم و ناقض حقوق بشر است، با همین استدلال نیز به خودشان اجازه میدهند که ایران را تحریم و تحت فشار قرار دهند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امروز مردم دنیا و آزادی خواهان جهان شاهد آن هستند که با وجود این همه تهدید و فشار اخباری به گوش آنها از ایران میرسد که حکایت از پیشرفتها در عرصههای هستهای، موشکی و علمی دارد؛ امروز همگان متوجه شدند که مردم ایران با مقاومت و استقامت به این مرحله رسیدهاند. 

وی با بیان اینکه باید در مسیر پیروزی خود دچار وسوسههای شیطانی نشده و کماکان حامی و پیروی ولایت فقیه باشیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در طوفانها و بحرانهای جهانی توانستند کشتی انقلاب را هدایت کنند و ما نیز باید با وحدت و انسجام و تبعیت از مقام معظم رهبری این مسیر را ادامه دهیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مذاکرات هستهای اظهار کرد: دشمن زمانی میز مذاکره هستهای را ترک کرد که احساس میکرد بعد از فتنه 88 میتواند بار دیگر در انتخابات سال 92 آشوب و فتنهای بزرگتر در کشور ایجاد کند ولی وقتی حضور به موقع مردم در پای صندوقهای رأی را دید بار دیگر به میز مذاکره هستهای برگشت.

وی افزود: امروز ایران در میان کانونهای بحران مانند اوکراین و سوریه است و باید از شرایط بینالمللی استفاده مناسب را ببریم.

رحمانی فضلی در خاتمه با بیان اینکه آخرین حربه آمریکا و برخی دولتهای منطقه نشاندادن چهرهای خشن از اسلام توسط گروههای تکفیری و وهابی است، خاطرنشان کرد: امروز وقتی مردم جهان میبینند که تکفیریها در سوریه با انفجار خود در میان جمعیت و سربریدن افراد اقدام میکنند متوجه میشوند که آنها بویی از انسانیت نبردهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار