سردار سلامی:

غرب آفریننده «جهل مدرن» است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: «جهل مدرن» پدیده‌ای است که برای فروپاشی ساختار ذهنی مسلمانان و همه جهان از سوی غرب جریان دارد.
کد خبر: ۲۱۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ - 05November 2016
غرب آفریننده «جهل مدرن» استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در یازدهمین دوره انتخاب کتاب پاسداران اهل قلم که صبح امروز در ستادکل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: کلمات دارای قدرت هستند و جهان واقعی با حقایقی از درون ذهن‌ها ساخته می‌شوند. اسلام به همین نحو گسترش یافته است و قلم نویسندگان، گفتار مبلغان و شمشیر مجاهدان سه عامل گسترش اسلام است.

وی افزود: ما پاسداران بیش از هر زمان دیگری احساس می‌کنیم که به قلم و زبان برای دفاع از انقلاب اسلامی و گسترش منطق نورانی این انقلاب در سرتاسر عالم نیازمندیم.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز شمشیرها و تفنگ‌های ما بر بصیرت، آگاهی، قدرت تشخیص و قوه تحلیل ما از حقایق و واقعیت‌ها تکیه دارد. شمشیر بدون آگاهی کارگر نیست.

سردار سلامی عنوان کرد: عمل موثر در زمان مناسب نیازمند فهم حقیقی است. فناوری‌های پیشرفته و توسعه فضای مجازی همان قدر که می‌تواند علم بیافریند، همان قدر هم می‌تواند جهل تولید کند. جهان امروز نماد تقابل جهل و عقل است.

وی با بیان اینکه «جهل مدرن» پدیده‌ای است که از سوی غرب برای فروپاشی ساختار ذهنی مسلمانان و همه جهان جریان دارد، گفت: پالایش اندیشه‌های ناب از افکار مخدوش و بیهوده، کار بسیار سختی است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: از دید غربی‌ها، انسان دارای ساختمان معنابخش درونی و به‌عنوان یک سیستم باز در تعامل است. پیش‌فرض‌ها، واقعیت‌های مجازی، واقعیت‌های حقیقی، ارزش‌ها و هنجارها پنج عنصر این ساختمان هستند و برای تغییر هویت، انسان نیازمند تغییر این چند عنصر است. این تغییر مبنای جنگ نرم دشمن با ماست.

سردار سلامی اضافه کرد: جنگ امروز در سرزمین ذهن‌ها جریان دارد تا ساختار معرفت درونی انسان تغییر یابد. جهان امروز، جهان جنگ برای تسخیر ذهن‌ها و قلب‌هاست. هرکس موفق شود ذهن‌های جهان را تغییر بدهد، جهان را تغییر می‌دهد. لذا کلمات دارای قدرت هستند و ارزش خواندن، نوشتن و آگاه کردن اینجا مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی می توانند در میدان نبرد اندیشه‌ها موفق شوند، که دارای مبانی عمیق باشند. کار اصلی ما مبنادار کردن اندیشه‌هاست.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز «قلم» قوی‌ترین سلاح ماست و اگر زبان و قلم نتواند فلسفه حقیقی ما را برای این حرکت عظیم توجیه کند، نمی‌توانیم از شمشیرمان درست استفاده کنیم.

سردار سلامی با بیان اینکه خداوند به ما آموخته که با استدلال و منطق به نبرد با شبهات برویم، گفت: جهان را همواره نویسندگان بزرگ تغییر داده‌اند. اندیشه با نوشتن حیات جاودانه می‌یابد، به خصوص اندیشه‌ای که جوهر حق دارد.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار