سرفرازان علم و عمل/ 20

دانشجوی شهیدی که برای نجات جان خود حاضر به توهین به امام نشد

شهید «مراد حاصلی» در تاریخ 8 فروردین 65 در منطقه عملیاتی والفجر 9 شهر سلیمانیه عراق در درگیری با نیروهای بعثی پس از زخمی شدن، اسیر می شود و بنا به گفته همرزمان این شهید والامقام، نیروهای بعثی از وی می خواهند که به امام توهین کند و این شهید نمی پذیرد که این امر باعث شهادت وی می شود.
کد خبر: ۲۱۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰ - 06December 2016

به گزارش دفاع پرس از ایلام، شهید «لطفعلی مرادحاصلی» یکی از شهدای دانشجویی استان ایلام  است که در جریان تفحص کمیته جستجوی مفقودین در سلیمانیه عراق پیکر پاکش پیدا شد و پیکر مطهرش بعد از 29 سال به استان ایلام و زادگاهش روستای زنجیره علیاءباز می گردد.

به همین مناسبت مصاحبه ای را  با برادر شهید  انجام دادیم که در زیر می خوانید:

دفاع پرس: شهید مرادحاصلی را برای خوانندگان معرفی نمائید؟

شهید لطفعلی مرادحاصلی در سال ۱۳۴۵ در روستای زنجیره علیا در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و دوران تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی در همان روستا گذرانید.

شهید به علت کمبود امکانات آموزشی در روستا، دوران مقطع متوسطه را در شهر سرابله با موفقیت پایان رساند و در سال 1364 در رشته علوم اجتماعی تربیت معلم در کرمانشاه مشغول به تحصیل شد.

این شهید در دوران جنگ تحمیلی از طریق نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تیپ نبی اکرم (ص) کرمانشاه راهی جبهه  کردستان شد.

دفاع پرس: دوران کودکی و نوجوانی شهید مراد حاصلی چگونه بود؟

شهید در دوران کودکی و نوجوانی مودب و درس خوان بود،اهل مسجد و نماز جماعت بود و نماز های یومیه را به جماعت می خواند و تاکید ویژه ای به نماز شب داشت و قبل از انقلاب به همراه عده ای از جوانان روستای زنجیره به دفاع از امام خمینی (ره) پرداختند و خودشان را سرباز امام خمینی (ره) می دانستند.

دفاع پرس: آیا پدر و مادر شهید زنده هستند؟

خیر، پدر سال 1363 فوت کرده و مادر هم بعد از سالها چشم انتظاری و فراق شهید در سال 1390 به دیار باقی شتافت.

دفاع پرس: شهید کی و کجا به شهادت رسیدند؟

در 8 فروردین 65 در منطقه عملیاتی والفجر 9 شهر سلیمانیه عراق در درگیری با نیروهای بعثی پس از زخمی شدن، اسیر می شود و بنا به گفته همرزمان این شهید والامقام، نیروهای بعثی از وی می خواهند که به امام(ع) توهین کند و این شهید نمی پذیرد که این امر باعث شهادت وی می شود.

دفاع پرس: عکس العمل مادر شهید بعد از شنیدن خبر شهادت فرزندش چه بود؟

همگی از شنیدن این خبر مبهوت و ناراحت بودیم اما خودمان را کنترل می کردیم، مادر از در خانه بیرون آمد و بدون اینکه به کسی نگاه کند رفت وضو گرفت و به شکرانه شهادت پسرش دو رکعت نماز شکر به جا آورد، آن روزها مادرمان آرام بود اما ما می دانستیم هنوز هیچی نشده دلش، تنگ برادران نوجوان مان شده است.

دفاع پرس: بارزترین خصوصیات اخلاقی شهید چه بود؟

صله رحم،شهید در برخورد با مردم نمونه بود و به گفته دوستان و همشهریان دارای بهترین برخورد اجتماعی با مردم بود و همیشه مودب بود.

دفاع پرس: وقتی شنیدید پیکر پاک شهید مرادحاصلی بعد از 29 سال پیدا شده چه حسی داشتید؟

بعد از اینکه پیکر شهید بعد از 29 سال از غربت به وطن خودش برگشته است خیلی خوشحالیم ولی از اینکه مادرمان در بین ما نیست تا شاهد برگشت فرزندش باشد ناراحتیم.

دفاع پرس: به نظر شما اگر پدر و مادر شهید زنده بودند بعد از اینکه پیکر فرزندشان را بعد از 29 سال در اغوش می گرفتند چه حسی داشتند؟

مادر و پدر ما همچون سایر فرزندان به شهید علاقه داشتند و یقینا اگر زنده بودند و شاهد بازگشت پیکر شهید بودند مثل ما بعد از اینکه پیکر شهید بعد از 29 سال از غربت به وطن خودش برگشته است خوشحال بودند.

دفاع پرس: چگونگی به جبهه رفتن شهید را برای ما بازگو کنید؟

شهید موقع اعزام 20 ساله بودند و وقتی مادرم با اعزام ایشان مخالفت کرد،به مادرم گفت «مادر جان با آنکه برای من از همه چیز دوست داشتنی تر هستی اما هم اکنون وقت دفاع از وطن و یاری کردن رهبر و مقتدایمان امام خمینی(ره) است و از شما هم می خواهم که همیشه و در همه حال پیرو وحامی ولایت فقیه و امام باشید که آنها ادامه دهنده راه ائمه اطهار(ع)هستند.»

دفاع پرس: به عنوان برادر شهید چه پیامی برای جوانان و نوجوانان دارید؟

از جوانان و نوجوانان هم وطنم می خواهم که همیشه و در همه حال حافظ کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران و از همه مهمتر سرباز ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) باشند و رهرو راه گرانقدر شهداء عزیزمان باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها