امیر پوردستان:

آزادگان اسناد افتخار نظام جمهوری اسلامی هستند

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه خداوند برای آزادگان مسیر آزمایش دشوارتری را آماده می کند گفت: آزادگان اسناد افتخار نظام جمهوری اسلامی و کوه های صبر و استقامت اند.
کد خبر: ۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴ - 23August 2013

آزادگان اسناد افتخار نظام جمهوری اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم تجلیل از یکصد آزاده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به واقعه عاشورا اظهار داشت: حضرت زینب (س) درباره این واقعه فرمودند: "ما رایت الا جمیلا"؛ چه چیزی زیبا بود؟ آیا آن فجایعی که یزیدیان آفریدند؟
 
وی ادامه داد: وقتی انسان به صورت عمیق ملاحظه می کند و به این جمله می اندیشد می بیند که دریایی از معانی و معارف در این جمله نهفته است. این جمله ( ماریات الا جمیلا) یعنی ما با شناخت وارد این مسیر شدیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: آزدگان ما نیز با شناخت وارد این مسیر شدند یعنی آنها می دانستند که عاقبت این مسیر یا کشته شدن، یا جانبازی یا اسارت است.
 
وی تصریح کرد: از دیگر جلوه های زیبای حادثه عاشورا این است که همه به تکلیف خود عمل کردند و هرکس هرچه در توان داشت، انجام داد.
 
پوردستان اظهار داشت: ما همین زیبایی ها را در جنگ تحمیلی خودمان نیز مشاهده می کنیم؛ آن زمان که رزمندگان ما سینه های مردانه شان را آماج گلوله های دشمنان می کردند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: خداوند برای آزادگان مسیر آزمایش دشوارتری را آماده می کند و این است که به آزادگان بزرگی می دهد.
 
وی تاکید کرد: آزادگان اسناد افتخار نظام جمهوری اسلامی و کوه های صبر و استقامت اند. آنها نشان دادند که در سخت ترین شرایط و شکنجه ها حاضر نیستند از اعتقادات خود دست بردارند.
 
پوردستان بیان کرد: من متاسفم که نتوانستیم آنچنان که شایسته و بایسته است گوشه ای از دین خود را به آزادگان ادا کنیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آزادگان مدال های غرور و سربلندی بر سینه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اظهار داشت: آرزو می کنم که خداوند وجود نازنین این عزیزان را حفظ کند و به ما توفیق دهد که قدردان آنها باشیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: اکنون آزادگان باید رسالت زینب گونه خود را که انتقال فرهنگ دفاع مقدس است، انجام دهند و همانگونه که در چنگال دژخیمان رژیم بعث عراق زندانبانان خود را اسیر افکار خود کردند، اکنون نیز باید به این رسالت عمل کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار