سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر:

مشارکت سازمانهای اصفهانی برای ساخت موزه دفاع مقدس الزامی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: برای ساخت موزه دفاع مقدس اصفهان باید همه سازمان های استان مشارکت داشته و وارد عمل شوند.
کد خبر: ۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸ - 18August 2013

مشارکت سازمانهای اصفهانی برای ساخت موزه دفاع مقدس الزامی است

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان، اظهار داشت: مدیران استان و مدیریت شهری اصفهان باید برای ساخت موزه دفاع مقدس اصفهان تلاش کنند.

وی بیان داشت: همت مضاعفی برای ساخت هر چه سریع تر موزه دفاع مقدس در اصفهان باید صورت بگیرد و در کنار آن در سایر زمینههای هنری و فرهنگی تلاش بیشتر مسئولان را میطلبد که گامی جدی در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل کنونی و نوجوانان برداشته شود.
 
سردار کارگر با بیان اینکه در حوزه مخاطب شناسی دفاع مقدس بسیار ضعیف عمل شده است، افزود: لازم است که فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید آموزش دهیم.
 
وی ادامه داد: از مدیر جدید حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس درخواست دارم تا زمانی را برای دیدار با خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران استان قرار دهد.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: یکی از غفلتهای ما در هشت سال دفاع مقدس توجه نکردن به نقش روحانیت در این دوران است.
 
وی با بیان اینکه اصفهان نگین درخشان جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با استکبار بوده و همواره نقش پر رنگی در تاریخ معاصر کشور داشته، گقت: مسئولان استان اصفهان باید در معرفی نقش روحانیت در انقلاب و دوران دفاع مقدس به نسل جوان بیشتر فعالیت کنند.
 
سردار کارگر بیان داشت: بخش اعظمی از پیروزی در هشت سال دفاع مقدس را مدیون شهدای بزرگ اصفهان از جمله شهید میثمی، ردانیپور، همت، خرازی، اقارب پرست، شهبازی، خلیفه سلطانی و آقا بابایی و سایر چهرههای بزرگ در مقام فرماندهی جنگ هستیم.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه اگر نتوانستیم حقیقت شهدای کربلا را درک کنیم اما این افتخار را بدست آوردیم که در خدمت شهدای کربلای ایران باشیم، گفت: یگانهای عملیاتی اصلی هشت سال دفاع مقدس از استان اصفهان بود و همین مسئله از افتخارات این شهر است که 24 هزار شهید و 45 هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است.
 
در عرصه فرهنگ و هنر دفاع مقدس کم کاری شده است
 
وی اظهار داشت: هنوز یک فیلم فاخر در ارتباط با دفاع مقدس ساخته نشده است و امید است که با تشکیل سازمان سینمایی دفاع مقدس به زودی بتوان در این زمینه گام موثری برداشت.
 
سردار کارگر گفت: در زمان حاضر در عرصه فیلم، سریال، شعر، عکاسی، موسیقی و نقاشی با مضمون دفاع مقدس کمکاری شده است.
 
در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار سید احمد موسوی تودیع و سردار سرتیپ مجتبی شیروانیان به عنوان مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان معرفی شد.
نظر شما
پربیننده ها