مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان:

استان کرمان همواره در حوزه دفاع مقدس پیشرو است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: استان کرمان همواره در حوزه دفاع مقدس پیشرو بوده و در دوران دفاع مقدس، لشکر 41 ثارالله جزو لشکرهای خط شکن محسوب می شد.
کد خبر: ۲۲۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵ - 04January 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمان سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: استان کرمان همواره در حوزه دفاع مقدس پیشرو بوده و در دوران دفاع مقدس لشکر 41 ثارالله جزو لشکرهای خط شکن محسوب می شد.

وی با گرامیداشت سالروز عملیات کربلای 5 تصریح کرد: رزمندگان لشکر ثارالله در این عملیات افتخارات زیادی آفریدند و حماسه آفرینی و استمرار این حرکت را بعد از جنگ در کرمان شاهد بودیم.

ابوالحسنی اضافه کرد: در سال 68 اولین مرکز حفظ آثار و اسناد دفاع مقدس در کرمان شکل گرفت و اولین موزه دفاع مقدس کشور نیز به همت سردار سلیمانی و سایر رزمندگان در کرمان ساخته شد و بعدها شاهد شکل‌گیری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ورود به مباحث پژوهشی در حوزه دفاع مقدس بودیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان داشت: عرصه مقاومت اسلامی در دنیا با نام یک کرمانی عجین شده و نام سردار سلیمانی در این عرصه در سرتاسر دنیا می درخشد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه علمی با همکاری میان دانشگاه شهید باهنر کرمان و اداره کل حفظ آثار استان ، شاهد برگزاری پنج دوره کنگره ادبیات پایداری طی 11 سال گذشته هستیم و امسال ششمین دوره آن اسفندماه در این دانشگاه برگزار می‌شود.

ابوالحسنی عنوان کرد: برای نخستین بار مقطع کارشناسی ارشد ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر شکل گرفت و برگزاری کنگره ادبیات پایداری موجب صدها صفحه پژوهش و تحقیق در این حوزه شده که به دنیا عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار