سردار اشتری مطرح کرد؛

اهتمام ناجا به ورزش باستانی و زورخانه ای در راستای تقويت روح و جسم کارکنان

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به اينکه، ورزش باستانی و زورخانه ای علاوه بر جسم در تقويت بعد معنوی انسان تاثير گذار است، گفت: نيروی انتظامی با راه اندازی اين ورزش به دنبال تقويت روح و جسم کارکنان است.
کد خبر: ۲۲۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸ - 16January 2017
اهتمام ناجا به ورزش باستانی و زورخانه ای در راستای تقويت روح و جسم کارکنانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسين اشتري» فرمانده نیروی انتظامی در مراسم افتتاحيه ورزش زورخانه اي و پهلواني ضمن خير مقدم به پيشکسوتان اين عرصه، اظهار داشت: ورزش باستاني و زورخانه اي ضمن اينکه باعث تقويت جسم و بنيه ورزشکاران مي شود به تقويت روح و معنويت نيز توجه ويژه اي دارد.

وي ادامه داد: ورزش باستاني از ديرباز در کشور ما از تقدس خاصي برخوردار بوده، زيرا آغاز ، انجام و پايان اين ورزش با نام خدا و ائمه اطهار(ع) همراه بوده است.

فرمانده ناجا با بيان اينکه کساني که پا در گود زورخانه مي گذارند نه صرفا براي تقويت اندام و جسم بلکه به دنبال تقويت روح خود نيز هستند، گفت: سابقه ورزش باستاني به بيش از 700 سال مي رسد.

سردار اشتري با اشاره به اينکه تقويت روحيه مردانگي و گذشت و کمک به همنوعان از قديم در اين ورزش همراه بوده است، افزود: در گذشته کساني که با مشکلي روبه رو مي شدند براي حل مشکل شان به زورخانه ها مي رفتند و اين نشان از وجود فضايي مملو از معنويت در زورخانه ها دارد.

اين مقام انتظامي کشور با اشاره به اينکه ورزش باستاني و زورخانه اي پيش در آمد ورزش کشتي بوده است، گفت: پهلواناني همچون جهان پهلوان غلامرضا تختي و پورياي ولي از دسته افرادي بودند که به دليل داشتن روحيه ورزش کاري و پهلواني براي حل مشکلات مردم تلاش مي کردند.

فرمانده ناجا با بيان اينکه امروز در کوچه و پس کوچه هاي محله هاي قديمي، زورخانه ها همانند يک حسينيه و مسجد هستند، گفت: مردم احساس مي کنند اين زورخانه ها به عنوان يک پناهگاه و ملجاء براي آنها است و هيچ ورزش و مکان ورزشي اين محبوبيت و ارزش را نزد آنان ندارد.

سردار اشتري گفت: بزرگان ما از جمله مقام معظم رهبري در مناسبت هاي خاص به اهميت و تقدس اين ورزش اشاره کرده اند و احترام به پيشکسوتان اين ورزش را ضروري دانسته اند.

فرمانده ناجا با بيان اينکه کارکنان نيروي انتظامي بايد از دو بال توانمندي جسمي و روحي برخوردار باشند، گفت: جوانان به عنوان بالاترين سرمايه کشور بايد از امکانات ورزشي مناسب بهره مند شوند.

اين مقام انتظامي در پايان به توصيه مقام معظم رهبري در ديدار با جوانان که فرمودند: «شما را به تحصيل، تهذيب و ورزش توصيه مي کنم» اشاره کرد و گفت: به همين دليل نيروي انتظامي اين اهتمام را داشته که اين ورزش را در اين نيرو افتتاح کرده تا مورد استفاده کارکنان قرار گيرد و آنان از اين طريق به تقويت جسم و روح خود بپردازند.

گفتني است، در پايان اين مراسم شال کسوت ورزش باستاني و زورخانه اي توسط استاد «نجات» و تعدادي از پيشکسوتان عرصه ورزش زورخانه اي کشور به سردار اشتري اهداء شد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها