مسوول بسیج سازندگی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

بسیج سازندگی کرمانشاه پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی

مسوول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب مزین به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده و دستگاه های مختلف اجرایی می کوشند تا در حد توان خود منویات معظم له را اجرایی کنن؛ بسیج سازندگی کرمانشاه را می توان یکی از دستگاه های پیشرو در این عرصه دانست.
کد خبر: ۲۲۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ - 18January 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار منصور فتاحی مسوول بسیج سازندگی استان کرمانشاه در خصوص برنامه های اجرا شده سازمان بسیج سازندگی کرمانشاه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تلاش برای رفع محرومیت در مناطق مختلف استان توضیحاتی ارایه کرد.

وی در ابتدا و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سال هاست که روی اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، اظهار داشت: در همین راستا بسیج سازندگی استان کرمانشاه از سال 92 فعالیت خود را به صورت جدی و برای تحقق این خواسته رهبری در حوزه های مختلف آغاز کرد.

فتاحی گفت: از ابتدای سال 1392 تا پایان آذر 1395 در مجموع یک هزار و 62 پروژه عمرانی شامل پروژه های آبرسانی، ساخت مساجد و حسینه ها، پل، جاده دسترسی به روستا، ساخت خانه های عالم و خانه نیازمند، بازسازی مزار شهدا و احداث سرویس های بهداشتی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است.

وی یادآور شد: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال در مناطق محروم استان و با شعار 'مردام داری، مردم یاری و محروم نوازی' انجام شده است.

مسوول بسیج سازندگی استان کرمانشاه در ادامه به فعالیت این سازمان در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای ابلاغ سیاست های 24 گانه مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی سه هزار و 400 واحد تولیدی و پایگاه کارآفرینی در سطح استان ایجاد شده است.

سرهنگ فتاحی یادآور شد: این واحدهای تولیدی در زمینه احداث واحدهای پرورش قارچ، راه اندازی کارگاه های صنایع دستی و صنایع تبدیلی، ایجاد مزارع گیاهان دارویی، راه اندازی واحدهای تولیدی کبک و بلدرچین، احیا و توسعه باغات، پرورش دام های سبک و سنگین، پرورش زنبورعسل و ... بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه راه اندازی هر واحد تولیدی کمتر از 150 میلیون ریال است، ادامه داد: تسهیلاتی که برای راه اندازی این واحدها پرداخت شده بیش از 480 میلیارد ریال می باشد.

مسوول بسیج سازندگی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حالی که میانگین مدت زمان تشکیل یک واحد تولیدی در کشور حدود 300 روز است، این رقم در سپاه به کمتر از 30 روز می رسد.

فتاحی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات رسانی عمومی به مردم در قالب اروهای جهادی اشاره و اظهار کرد: طی سال جاری بیش از پنج هزار نفر در قالب این اردوها به مناطق محروم اعزام شده اند.

وی گفت: از ابتدای سال 95 تا پایان آذر ماه، نزدیک به یک هزار خانه نیازمند تعمیر و بازسازی و بیش از یکصد مدرسه نیز بهسازی و رنگ آمیزی شده اند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه، تامین 150 جهیزیه هر کدام به ارزش 30 میلیون ریال و در مجموع چهار میلیارد و 500 میلیون ریال را یکی دیگر از کارهای ارزشمند صورت گرفته در بخش خدمات رسانی عمومی عنوان کرد و گفت: توزیع بیش از 10 هزار بسته فرهنگی و معیشتی در مناطق محروم نیز از دیگر کارهای قابل ذکر است.

فتاحی ادامه داد: حمایت مالی از بیماران صعب العلاج، ایتام و زنان بی سرپرست به مبلغ 60 میلیارد ریال و توزیع کیف و کفش و لوازم تحریر در میان دانش آموزان محروم در روستاها از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی همچنین از راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف استفاده از ظرفیت های پادگانی و ایجاد مشاغل خورد برای متقاضیان عرصه های اقتصاد مقاومتی در آینده نزدیک را یکی دیگر از کارهای بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: این دهکده در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه در خصوص ویژگی های دهکده اقتصاد مقاومتی نیز اظهار کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در این مجموعه ایجاد شده که می تواند در نوع خود بی نظیر باشد، این مجموعه یک مجموعه اکوتوریسم است که در کنار واحدهای اقتصادی و تولیدی جاذبه های گردشگری برای جذب گردشگر با هدف رونق بخشی به واحدهای تولیدی پیش بینی شده است.

فتاحی افزود: ایجاد واحدهای اقامتی هتل کپر، صیدآزاد ماهی، فضای های تفریحی و ورزشی و پارک کودک، برپایی سیاه چادرهای عشایری و پخت و پز غذاهای محلی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها