گزارش دفاع پرس از اجرای «گروه کوبه ای ژاپن» در تالار وحدت؛

ژاپنی ها موسیقی سنتی و قدرتی خود را به رخ کشیدند

بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت شاهد اجراهای سنتی و قدرتی «گروه کوبه ای ژاپن» بود.
کد خبر: ۲۲۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ - 18January 2017
ژاپنی ها موسیقی سنتی و قدرتی خود را به رخ کشیدندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، تالار وحدت شامگاه روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه در ششمین روز از جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه کوبه ای ژاپن بود.

هنرمندان ژاپنی در تالار وحدت با استفاده از سازهای کوبه ای و اجرای حرکات نمایشی که نمونه ای از موسیقی سنتی ژاپن بود تماشاگران ایرانی را  بارها به وجد در آوردند. تا صدای دست آنها به نشانه رضایت سالن را پر کند.

گروه سنتی موسیقی کوبه ای ژاپن با لباس هایی پوشیده و کاملا سنتی و ترکیب حرکات نمایشی جالب، تداعی گر آثار سینمایی این کشور بودند که سعی در حفظ اصالت خود داشتند.


رهبر گروه کوبه ای ژاپن پس از اجرای چند قطعه موسیقی جهت معرفی قطعه بعدی روی صحنه آمد و گفت: زمان برای ما خیلی زود گذشت. قبل از اجرای آخرین قطعه ای که تقدیم می کنیم می خواهم گروه را به شما معرفی کنم.

وی گفت: اعضای گروه شامل نوازنده طبل که نوازنده قهاری است. نوازنده فلوت «هایومارا» است. همچنین از تشریف فرمایی شما برای کنسرت امروز سپاس گذارم.


رهبر گروه ژاپن گفت: آخرین قطعه یک قطعه قدرتی و مردانه است که در آن هر کسی یک طبل می نوازد.


بخش دوم اجرای گروه کوبه ای ژاپن با کلمات شکسته رهبر گروه آغاز شد. رهبر گروه کوبه ای در حالی که تلاش می کرد چند کلمه فارسی صحبت کند گفت مرسی سلام. ما گروه کوبه ای ژاپن هستیم. سپس مترجم روی سن آمد و حرف های او را ترجمه کرد.

وی در توضیح موسیقی بعدی این گروه گفت: آهنگ بعد نامش «تراسو همکوری» است. قطعه های بعدی توسط گروه خودمان ساخته شده که متعلق به یک محله سنتی در ژاپن است. یک ساز شبیه به سنج ایرانی است در این قطعه استفاده می شود که امیدوارم با شنیدن این قطعه لذت ببرید.

رهبر گروه کوبه ای ژاپن در خاتمه به زبان فارسی بریده بریده گفت «خیلی ممنونم آقا و خانم! لطفا لذت ببرید.» که مورد تشویق حضار قرار گرفت.

تشویق پیاپی تماشاگران پس از آخرین اجرای گروه کوبه ای باعث شد آنها یک بار دیگر روی سن بیایند و برای اجرای یک قطعه خارج از برنامه آماده شوند و تشویق های تماشاگران را بی پاسخ نگذارند.

انتهای پیام/۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها