انجمن حقوق بشر بحرین:

51 منطقه در حمایت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم تظاهرات کردند

انجمن غیر دولتی حقوق بشر بحرین از تظاهرات گسترده مردم این کشور در حمایت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم خبر داد.
کد خبر: ۲۲۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ - 31January 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد که 51 منطقه از بحرین در شب  29 ژانویه 2017 (10بهمن) شاهد تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز مردم بحرین در اعتراض به محاکمه مرجعیت بحرین بود که در 18 منطقه این تظاهرات‌ها توسط نیروهای امنیتی به وسیله سلاح ساچمه‌ای که در سطح بین‌المللی استفاده از آن ممنوع است، سرکوب شد. در پی‌اعمال خشونت مفرط در سرکوب مردم 9نفر در 6منطقه مورد اصابت قرار گرفتند.
 
«حسین نوح» مسئول رصد و پیگیری این انجمن در این گزارش تاکید کرده است: محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم به بهانه اتهاماتی صورت گرفته که هیچ‌گونه سندیت قانونی ندارند که بتوان از طریق آنها فریضه خمس، اموال حاصله از آن و یا تصرف در آن را مورد مجازات قرار داد. در قوانین بحرین هیچ مجازات و عقوبتی در خصوص فریضه خمس وجود ندارد و اگر به قوانینی که دادستانی به آنها استناد کرده توجه کنیم هیچ بند و متن قانونی وجود ندارد که فریضه خمس یا تصرف در آن را جرم شناخته باشد. اصل این امر فعلی عبادی است و نمی‌توان مکلف را در خصوص عمل به تکلیف مجرم شناخت و این که اعمال جایز را جرم بنامیم در تناقض و مخالفت آشکار با قانون است.
 
در این گزارش اسامی مناطقی که در آنها تظاهرات مردمی صورت گرفته به این ترتیب آمده است: «الدراز، المعامیر، النویدرات، المنامه، الجفیر، النبیه صالح، صدد، البلاد القدیم، السهله الشمالیه، السهله الجنوبیه، جدحفص، الدیه، السنابس، باربار، جنوسان، بنی جمره، المالکیه، کرزکان، دمستان، الهمله، کرانه، سماهیج، الدیر، المحرق، إسکان جدحفص، المصلی، المرخ، مقابه، وادیان، الخارجیه، سفاله، القریه، المقشع، القدم، الحجر، أبوصیبع ، دار کلیب، شهرکان، الکوره، توبلی، سند، جرداب، سلماباد، عالی، بوری، کرباباد، النعیم، رأس رمان، أبوقوة، الجفیر، العکر».

علاوه بر این در این گزارش به مناطقی که تظاهرات‌های آن مورد سرکوب واقع شده‌اند نیز اشاره شده که عبارت است از:‌ «العکر، النویدرات، النبی صالح، السهله الشمالیه، عالی، بوری، البلاد القدیم، أبوصیبع، ستره، السهله الجنوبیه، کرزکان، الجفیر، کرباباد، دمستان، سماهیج، کرانه، أبوقوه، بنی جمره».

گفتنی است، دادستانی عمومی بحرین روز یکشنبه تاریخ محاکمه «نهایی» آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را از 12 فوریه به 27 فوریه (9 اسفند) منتقل کرد.

دادگاه وابسته به آل خلیفه پیشتر زمان دادگاه آیت الله عیسی قاسم را از روز دوشنبه 30 ژانویه به 12 فوریه (24 بهمن) منتقل کرده بود؛ اما بنا به درخواست دادستان عمومی بحرین این دادگاه را به 27 فوریه (9 اسفند) موکول کرد.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها