سیمرغ 35/ 34

معرفی فیلم‌های روز چهارم کاخ «جشنواره فیلم فجر»+ تصاویر

چهارمین روز جشنواره «فیلم فجر»، با نمایش پنج فیلم در کاخ جشنواره برج میلاد ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۲۲۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ - 01February 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، برنامه‌های چهارمین روز سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر امروز (چهار‌شنبه 13 بهمن‌ماه) با نمایش پنج فیلم در بخش سینما حقیقت و چشم‌انداز سینمای ایران در کاخ (برج میلاد) ادامه پیدا می‌کند.

«آوانتاژ»
این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد روایتگر شرایط کنونی تعدادی کارتن‌خواب در حال بهبودی است که روند بازیابی و بازپروری خود را طی می‌کنند. آن‌ها یک تیم فوتبال هم تشکیل داده‌اند و برای اثبات تیم خود باید در مسابقه با تیم پیشکسوتان استقلال تهران برنده بازی شوند.

از دیگرعوامل اصلی این فیلم می‌توان به فیلمبردار: جواد رزاقی‌زاده، صدابردار: مهدی‌ کارت، تدوین: اسماعیل علیزاده، صداگذار: آرش قاسمی، آهنگساز: صبا ندایی، اتالوناژ: حمیدرضا فطوره‌چیان و سیندخت رحیمیان، دستیاران کارگردان: امین مختاری و مهرداد خانی، عکاس: سجاد عسکری، تهیه‌کننده: محمد کارت و آبان عسکری، محصول شبکه مستند سیما اشاره کرد.

محمد کارت پیش از این با فیلم‌های مستند «خونمردگی»، «بختک» و «معلق» در سه دوره قبلی جشنواره سینماحقیقت حضور داشته که هرکدام از این فیلم‌ها مورد استقبال تماشاگران نیز قرار گرفته‌اند.
 
معرفی فیلم‌های روز چهارم کاخ «جشنواره فیلم فجر»+ تصاویر 

«کوپال»
کوپال نخستین اثر سینمایی «کاظم ملایی» است که موفق شده است در مرحله انتخاب با جلب رای مثبت  اعضای هیات انتخاب به عنوان یکی از دو نماینده گروه هنر و تجربه در بخش سودای سیمرغ فجر ۳۵ حضور داشته باشد.

این فیلم درباره‌ی یک شکارچی به نام دکتر احمد کوپال است که در لایه‌های زیرین قصه به مکاشفه‌ شخصیت او پرداخته می‌شود. لوون هفتوان، نازنین فراهانی و پوریا رحیمی سام در این فیلم بازی می‌کنند.
 
معرفی فیلم‌های روز چهارم کاخ «جشنواره فیلم فجر»+ تصاویر 

«آباجان»
«آباجان» روایت خانواده ای است که در دهه شصت در شهر زنجان زندگی می کنند. خانواده ای که جنگ و فضای آن سال ها تأثیر زیادی روی زندگیشان می‌گذارد.

جلوه های ویژه «آباجان» این روزها توسط محمد لطفعلی درحال انجام است و عوامل فیلم در تلاشند تا در موعد مقرر نسخه نهایی را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده کنند.

هاتف علیمردانی در حالی امسال با «آباجان» در بخش مسابقه حضور دارد که پیش از این هم با ساخته های قبلی اش از جمله «به خاطر پونه»، «مردن به وقت شهریور»، «کوچه بی نام» و «هفت ماهگی» در جشنواره حضور داشته و از این نظر رکورد دار است.

بازیگران و داستان فیلم آباجان فاطمه معتمد آریا، سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، شبنم مقدمی، فریبا متخصص، ملیسا ذاکری، محمدرضا غفاری، محمود نظرعلیان و ماهان نصیری بازیگران فیلم آباجان هستند.
 
معرفی فیلم‌های روز چهارم کاخ «جشنواره فیلم فجر»+ تصاویر 

«فِراری»
فیلمی که محسن تنابنده و ترلان پروانه ایفاگر نقش های اصلی هستند. همزمان با فیلمبرداری، تدوین «فِراری» توسط داود نژاد انجام  شده و پرویز آبنار و یحیی سپهری شکیب به ترتیب صداگذاری و ساخت موسیقی را انجام داده‌اند.

 «فِراری» یک فیلم اجتماعی است که  نود درصد آن در تهران و بقیه آن  در شمال جلوی دوربین رفته است. این فیلم با رویکرد آسیب شناسی جامعه و قشرهای مختلف وعوامل خودشیفتگی کاذب و عدم تناسب زندگی بین طیف های متفاوت با قهرمان خود گلنار به دل شهر می‌زند.

گلنار برای رسیدن به هدف خود در حالی که 18 سال بیشتر ندارد با واقعیت های امروز روبرو می شود. او به تهران می آید تا با ماشین فراری 8 میلیاردی عکس یادگاری بگیرد. نقش گلنار را ترلان پروانه بازی می کند و تناینده در نقش یک راننده آژانس او در اتفاقات قصه همراهی می‌کند.
معرفی فیلم‌های روز چهارم کاخ «جشنواره فیلم فجر»+ تصاویر 

«سوفی دیوانه»

فیلمبرداری این فیلم به طور کامل در تهران انجام  شده است. برخلاف برخی پروژه‌های سینمایی که انتخاب چهره‌های جدید از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود، با توجه به حساسیت‌های مهدی کرم‌پور نسبت به انتخاب بازیگران از طریق حرفه‌ای و آکادمیک، با مراجعه به دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و افرادی که در تئاتر مشغول به کار هستند رجوع کرده و از میان هنرجویان با استعداد و بازیگران تئاتر بازیگران را انتخاب کرده است.

فیلمنامه این فیلم توسط مهدی سجاده‌چی و مهدی کرم‌پور به نگارش درآمده و به جای خلاصه داستان مصرع شعر «من مست و تو دیوانه ما را که برد خانه/ صد بار تو را گفتم کم خور دو سه پیمانه» را برای روزنامه ارسال کرده‌اند. «سوفی و دیوانه» دو شخصیت اصلی دارد و  تهیه کنندگی «سوفی و دیوانه» را کرم‌پور خود برعهده گرفته است.
 
معرفی فیلم‌های روز چهارم کاخ «جشنواره فیلم فجر»+ تصاویر 
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها