نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

تحریم اخیر آمریکا نقض صریح برجام است/ برای توسعه توان موشکی از هیچ کس اجازه نمی‌گیریم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توسعه دفاعی و موشکی کشور در دستور کار است و این توسعه به هیچ کشوری ربطی ندارد و قابل مذاکره نیست، همچنین از هیچ کس در این رابطه اجازه نخواهیم گرفت.
کد خبر: ۲۲۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ - 05February 2017
تحریم اخیر آمریکا نقض صریح برجام است/ برای توسعه توان موشکی از هیچ کس اجازه نمی‌گیریم«سیدحسین نقوی حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: اقدام آمریکا مبنی بر تحریم تعدادی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی نقض صریح برجام محسوب می‌شود و برخلاف توافق هسته‌ای است که بنا بود مناسبات ایران و کشورهای عضو 1+5 در فضای دوستانه باشد.
 
وی افزود: تحریم شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اقدامی خصمانه علیه کشور و ملت ایران است و نشان داد که برجام نه تنها موجب بهبود رفتارهای آمریکا نشد، بلکه آن‌ها را جسورتر کرد.
 
نقوی حسینی تصریح کرد: از تاریخ 26 دی ماه سال گذشته که برجام اجرایی شد، آمریکایی‌ها 13 بار اقدام به محدودیت‌سازی، نقض برجام، دستبرد به امول مردم ایران، تحریم و... کردند که این عدد در مقایسه با گذشته نشان می‌دهد که آمریکا اقداماتش جسورانه‌تر و خصمانه‌تر شده است.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این رفتار ما را به تحلیل امام خمینی(ره) که اکنون در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، می‌رساند. ایشان فرمودند که آمریکا مانند حیوان درنده‌ای است که اگر در مقابل او بایستیم، عقب نشینی می‌کند و اگر در مقابل او عقب نشینی کنیم، او جسورتر می‌شود. تجربه نیز نشان داده است که هر گاه ملت ایران در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اقدامات خصمانه‌اش ایستادگی کرده آن‌ها عقب نشینی کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: این رفتار آمریکایی‌های قابل تحمل نیست و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این رفتار خصمانه را بررسی خواهند کرد و همان طور که در بیانیه کمیسیون که هفته گذشته منتشر شد آمده است، مجددا اعلام می‌کنیم که توسعه دفاعی و موشکی کشور در دستور کار است و این توسعه به هیچ کشور و قدرتی ربطی ندارد و قابل مذاکره نیست و از هیچ کسی در این رابطه اجازه نخواهیم گرفت و هماهنگ نمی‌کنیم.
 
نقوی حسینی در پایان گفت: با همه‌ی توان برای تقویت بنیه دفاعی تلاش خواهیم کرد و انشاالله به دستاوردهای بزرگی دست خواهیم یافت به طوری که کسی جرات تهدید و تجاوز نداشته باشد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها