حجت الاسلام منتظری:

کشف بیش از 6 هزار میلیارد تومان کالا و ارز قاچاق در 8 ماهه امسال/ قاچاق آسیبی خطرناک برای اقتصاد است

دادستان کل کشور گفت: امروز در جامعه اقتصادی ما قاچاق کالا و ارز یک بیماری خطرناک است، که به ماننده خوره به بدنه اقتصاد افتاده و اگر با آن برخورد نشود، قطعا آسیب جدی می‌رساند.
کد خبر: ۲۲۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ - 06February 2017
کشف بیش از 6 هزار میلیارد تومان کالا و ارز قاچاق در 8 ماهه امسال/ قاچاق آسیبی خطرناک برای اقتصاد استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور در همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همه شما می‌دانید که مساله اقتصاد برای هر کشور رکن اساسی برای پیشرفت و سعادت و رفاه کشور است و اقتصادی سالم است که مبتنی بر یک روش سالم و عادلانه باشد و اگر اقتصادی مبتنی بر عدالت و سلامت نباشد، طغیان است.

وی افزود: اقتصاد می‌تواند یک اقتصاد عادلانه، سالم و موجب پیشرفت همه جانبه جامعه باشد اما اگر یک اقتصاد ناسالم، آلوده و یا بیمار باشد بر اساس تعالیم قرآنی نام اقتصاد طاغوتی بر آن گذارده می‌شود. علاوه بر این موضوعی با عنوان طاغوت اقتصادی نیز وجود دارد.

منتظری ادامه داد: واژه طاغوت برگرفته از طغیان است که طغیان به معنی خروج از مرز حق و عدالت است. هر اقتصادی که از حد و مرز اعتدال، سلامت، حق و عدالت تجاوز کند اقتصاد طاغوتی نام دارد. طاغوت اقتصادی نیز کسانی‌اند که این حدود و مرزها را می‌شکنند.
 
دادستان کل کشور بیان کرد: امروز استکبار برای از پا در آوردن نظام جمهوری اسلامی توان خود را متمرکز کرده که به اقتصاد کشور ضربه وارد کند و از طریق اقتصاد، کشور را زمین گیر کند. تحریم‌هایی که سال‌ها استکبار بر این کشور وارد کرده برای این است که از این طریق بتواند ضربه کاری خود را به نظام وارد کند.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین راه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام، تحریم است که می‌تواند فشارهای اقتصادی را بر جامعه آنقدر افزایش دهد که مردم را از نظام جدا کند. شما ماموران ناجا در سنگری مشغول خدمت هستید که نتیجه تلاش‌های شما می‌تواند تقابل با توطئه‌های استکبار باشد. کمر همت خود را محکم‌تر ببندید و تا می‌توانید در این عرصه تلاش کنید.

منتظری افزود: ما باید ضمن انجام تلاش‌های خود و بررسی نقاط قوت، به آسیب‌های کار خود نیز بپردازیم و در این راستا آسیب‌ها را رفع کنیم.

وی افزود: شما باید بدانید که عهده دار یک مسئولیت سنگین و خطیری هستید که امروز در جامعه بسیار مهم است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی مساله مبارزه با قاچاق کالا بسیار مهم است. امروز در جامعه اقتصادی ما قاچاق کالا و ارز یک بیماری خطرناک است که به ماننده خوره به بدنه اقتصاد افتاده است و اگر با آن برخورد نشود و درمان نگردد، قطعا آسیب جدی می‌رساند.
 
دادستان کل کشور بیان کرد: قاچاق بسیار خطرناک است. شما ماموران ناجا موفق شده‌اید، روند مبارزه با قاچاق را تشدید کنید و نتیجه این تشدید افزایش کشفیات است. آمار 8 ماهه را که نگاه می‌کردم ارزش قاچاق کشف شده شش هزار و سیصد و سیزده میلیارد و ششصد میلیون تومان بوده که این مبلغ کمی نیست. ارزش کالای کشف شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 76 درصد افزایش داشته است که حدود 91 درصد از کشفیات توسط شما عزیزان ناجا بوده است و 9 درصد از طرق دیگری کشف شده است. از این مبلغ ارزش مکشوفه مربوط به قاچاق کالا 2 هزار و 124 میلیارد و سیصد میلیون تومان و ارز کشف شده سه هزار و 732 میلیارد و 800 میلیون تومان و ارز مکشوفه حاصل از پولشویی 456 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.
 
وی بیان کرد: در ارتباط با مبارزه با قاچاق کالا نیازمند تعامل و همکاری بین دستگاهی هستیم. در استان‌ها به دادستان‌ها و دادستانی کل این امر منعکس شده است. در ساختار دادستانی کل نیز در معاونت اقتصادی، اداره‌ای را برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش بینی کرده‌ایم. ما موظفیم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی جدی‌تر وارد شویم.

دادستان کل کشور عنوان کرد: ممکن است برخی از دستگاه‌ها به دنبال منافعی باشند که در معدوم کردن کالا سنگ اندازی کنند. 2 راه در این زمینه پیش رو داریم؛ راه اول این است که قانون ملزم کند کالای قاچاق اعم از صنعتی، دارویی، ماشینی و... معدوم شود و  دستگاه‌ها مکلف باشند که آن را معدوم کنند. به نظرم تا زمانی که ما به صورت جدی و با الزام قانونی در مسیر نابود کردن و از بین بردن کالای قاچاق نباشیم همچنان باید شاهد قاچاق باشیم. راه مبارزه با قاچاق کالا این است که به مجرد کشف و اثبات قاچاق بودن کالا تلاش کنیم که کالا از بین برود و طرف به دنبال این نباشد که سندسازی کند و پول بدهد که کالا را از گمرکات نجات دهد. راه دوم نیز این است که تمامی مرزهای کشور را ببندیم.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها