صالحی امیری در اختتامیه جایزه کتاب سال:

وزارت ارشاد خط قرمزی برای چاپ کتاب ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ممیزی‌های اعمال شده به قدری ناچیز بوده که با دوران گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: تصمیم گرفته شده است، اعلام خط قرمز نداشته باشیم، تا همگان در کشور بتوانند قلم بزنند و کتاب چاپ کنند.
کد خبر: ۲۲۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ - 07February 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و چهارمین دوره جایزه جهانی کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور «حسن روحانی» رییس جمهور کشورمان، «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «حجت الاسلام محمدعلی مهدوی راد» دبیر علمی این جایزه صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.

صالحی امیری در این مراسم با بیان اینکه رییس جمهور شخصیت اهل قلم و اندیشمندی است، اظهار داشت: دکتر روحانی آشنا با مبانی فقهی و اندیشه ایرانی و همچنین آشنا با اندیشه های غربی است.

وی احساس منزلت و کرامت را مهمترین دستاورد وزارت ارشاد برای اهالی قلم دانست و گفت: دولت تلاش کرده با اهالی قلم رابطه ای داشته باشد که نتیجه آن اعتمادسازی بین اهالی قلم و دولت باشد. امروز این اعتماد به وجود آمده است.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: از مجموعه 65 هزار کتابی که مجوز نشر گرفته اند، حدود 14 هزار عنوان ترجمه بوده است و 50 هزار عنوان دیگر داخلی بوده است. 45 هزار از این تعداد چاپ اول بوده؛ ممیزی های اعمال شده به قدری ناچیز بوده که با دوران گذشته قابل مقایسه نیست. تصمیم گرفته شده است، اعلام خط قرمز نداشته باشیم، تا همگان در کشور بتوانند قلم بزنند و کتاب چاپ کنند.

صالحی امیری اظهار داشت: اصحاب قلم با اغتشاش، مناسبتی ندارند. امروز دستگاه های فرهنگی در آرام ترین دوران خود پس از پیروزی انقلاب به سر می برند. از رسانه ملی انتظار داریم، خدمات دولت در عرصه فرهنگ و هنر را برای مردم بازگو کند.

وی ادامه داد: ایجاد پایتخت کتاب، تشکیل کتابخانه در 100 شهر و همکاری با 500 گروه مروج کتابخوانی از اقدامات این وزارتخانه در حوزه کتاب بوده است. نمایشگاه بین المللی کتاب امروز یک برند بین المللی است.

انتهای پیام/ 121



نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار