بمناسبت پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد؛

لیست کامل شهدای انقلاب اسلامی استان بوشهر

شاید برای بسیاری از افراد جامعه شهدای انقلاب اسلامی استان بوشهر ناشناخته باشند به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارکه فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی لیست کامل شهدای استان بوشهر که برگرفته از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر است را منتشر کند.
کد خبر: ۲۲۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ - 09February 2017

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف و برگ زرینی در تاریخ این کشور است، انقلابی که با آمدن امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و حمایت و حضور مردم در صحنه مبارزه با رژیم ستم شاهی به ثمر نشست و بساط خار و خاشاک بیگانگان داخلی و خارجی را برچید تا نقطه شروع اسلام ناب محمدی را در این کشور شاهد باشیم. انقلابی که برای ثمر نشستن آن بسیاری از مردم با خدای خود معامله کردند و جان خود را در این تقدیم کردند و این درخت تنومند با خون این شهدا آبیاری شد.

در استان بوشهر نیز مردم آن پیشتاز در مبارزه با رژیم ستم شاهی بودند و در این راه شهدایی را تقدیم انقلاب کردند و با خون خود شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی را نوشتند.

شاید برای بسیاری از افراد جامعه شهدای انقلاب اسلامی  استان بوشهر ناشناخته باشند به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارکه فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی لیست کامل شهدای استان که برگرفته از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر است را منتشر کند. بر اساس آمار ارائه شده در ایام انقلاب و مبارزه با رژیم طاغوتی استان بوشهر 18 شهید را تقدیم کرد که اسامی آن به همراه شرح مختصری از مشختصاتشان در ذیل آمده است.

  1. شهید سید حسن هاشمی
  2. شهید شیخ ابوتراب عاشوری
  3. شهید عباس سلیمی فرد
  4. شهید علی روشن ضمیر
  5. شهیدعلیرضا رگبار
  6. شهید سید مهدی محمدی
  7. شهید صفر عالی زاده
  8. شهید سید محمد باقرموسوی
  9. شهید سلیمان شریفی
  10. شهید ماندنی اکبرپور
  11. شهید صادق میگلی
  12. شهید عبدالرسول زاهدی
  13. شهیدعباس مشایخ
  14. شهید ناصر دانش گر
  15. شهید احمد حیدری
  16. شهید محمد صادق درختیان
  17. شهید سمنبر عالی پور
  18. شهید سلمی حدادی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار