شهید غلامحسین خزاعی

شهیدی که با غل و زنجیر به خاک سپرده شد+ تصاویر

وصیت نامه حسین که باز شد، دیدیم وصیت کرده زنجیرها را به دست و پایش ببندیم و بعد او را دفن کنیم تا در قیامت گواه محکمی برای ابراز بندگی به خدا داشته باشد.
کد خبر: ۲۲۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰ - 15February 2017
به گزارش دفاع پرس از کرمان، شهید غلامحسین خزاعی، فرزند محمد و بتول خزاعی، 20 اردیبهشت ماه سال 1345 در شهرستان راور و در خانواده‌ای مذهبی متولّد شد.

غلام حسین در تابستان 1360 برای نخستین بار به جبهه رفت و در بهمن ماه سال 1362 تحصیلات متوسّطه را رها کرد و روح بی‌قرار و عاشقش را برای همیشه به جبهه برد تا شاید در سنگرهای دفاع مقدّس به آرامش برسد.

او نهایتاً این آرامش را در عملیات والفجر هشت به دست آورد و برای همیشه ساکن بهشت الهی شد.

شهید غلامحسین خزاعی شهیدی بود که با غل و زنجیر به خاک سپرده شد.

پدر شهید نحوه خاکسپاری شهید خزاعی را اینگونه روایت می کند: حسین یکی دو روز قبل از اعزام به جبهه، مقداری زنجیر خرید و به خانه آورد. از حسین سوال کردیم که زنجیرها برای چیست و او گفت بعدا برایتان می گویم.  وصیت نامه حسین که باز شد، دیدیم وصیت کرده زنجیرها را به دست و پایش ببندیم و بعد او را دفن کنیم تا در قیامت گواه محکمی برای ابراز بندگی به خدا داشته باشد.

بخشی از وصیت نامه شهید غلامحسین خزاعی

گواهی می دهم که انقلاب اسلامی تنها حکومتی است که در جهان و در موقعیت کنونی بر مبنای اسلام پایه گذاری شده است و امام امت، خمینی عزیز اسطوره مقاومت و بهترین امام و رهبر جهان است.

من آمدم تا اقوام و دوستانم اصلاح شوند و زنجیرهای اسارت و فساد را از دستها وپاها بر کنم، برآتش دل درماندگان آبی بیفشانم، گرد یتیمی از چهره یتیمان پاک کنم، اشک غم محنت را از دیدگان بزدایم. از پدر و مادر و برادران و خواهرانم خواهشی دارم که در مسیر خدا، یعنی اسلام و اخلاق و آداب اسلامی یک لحظه دور نشوید، هیچگاه دست حمایت از این رهبر بزرگ این انسان مافوق که به یاری «الله» پوزه تمام جباران عالم را به خاک کشیده است بر ندارید.

پدر و مادر عزیزم

پدر و مادر عزیزم، اگر من از پیش شما رفتم شما هم الگویی خوب برای پدران و مادران دیگر باشید، مثل شیر و مثل یک حزب الهی واقعی در تشییع جنازه من شرکت کنید و ضعفی از خودتان نشان ندهید و با این عملتان مشت محکمی بر دهان منافقان و کافران بکوبید.

شما ای پدرجان، سرت را در جامعه بالا بگیر و سینه ات را سپر کن و چهره ات را باز کن و شاد باش و با زبانت بگو امانتی داشته ای از طرف خدا و اینک آن امانت در راه خداست.

مادروپدرم، کوه باشید و چون کوه استقامت کنید، لحظه ای از نام و یاد خدا غافل نباشید.

تو ای خواهرم

وتو ای خواهرم، زینب وار باناملایمات دست و پنجه نرم کنید. وسایلی که دارم در هر راهی که خود بهتر دانستید خرج کنید. برایم یک ماه روزه بگیرید، نمی دانم نمازهایم مورد قبول پروردگار واقع شده اند یا خیر، برایم تا می توانید نماز بخوانید.

دیگر صحبتی ندارم به امید روزی که نامه عملمان رابه دست راستمان بدهند.

در ضمن وصیت می کنم که زنجیرهایی را که خریده ام به دست وپایم ببندید و در قبر قرار دهید.

دست نوشته شهید غلامحسین خزاعی

ای دوست، دنیا مخلوطی از شهدها و عذابهاست اگر دوست بداری باخته ای و اگر دشمن بداری به خویش تاخته ای، اگر سازگار باشی دمساز نباشد واگر رها کنی همدمت گردد، اگر به او بیندیشی خردت کند و اگر در اندیشه اش نباشی تباهت سازد، نه به سروری دلگرم است و نه به خنده ای آرام گیرد، اگر بخندی به خنده ات گیرد واگر بگریی به سخره ات گیرد.

خوشی دنیا همچون قطره ای است که با یکبار نوشیدن تمام می شود 

آری، امید دنیا منشاء همه ناامیدی هاست، اگر به امیدش خوگیری رهایت نکند و از خود بازت دارد و بخود پردازد، خوشی دنیا همچون قطره ای است که با یکبار نوشیدن تمام می شود و اگر برزمین افتد هرگز بدست نخواهد آمد.

بیچاره آنان که در این دار فانی خود را اسیر قطره های آنی کنند و مفتون نغمه ها و شادیهای دنیا و خوش بر آنکس که در این چند روزه دنیا خود را بیابد و بزرگترین سرمایه خود «عمر» را به تباهی نکشاند.

 چه غنچه هایی که در اول شکفتگی خویش پرپر شدند

چه غنچه هائی که در اول شکفتگی خویش پرپر شدند و جاودانه شکفتند و چه گلهای نوشکفته ای که راه همیشه شکفتن را فرا دادند و رفتند. و کنون ماکه خود را پاسدار این همه ایثار می دانیم اگر همچون انان پاسخ گوی ندای سالار شهیدان، گل همیشه جاودان، فرزند قران و عصاره حقیقت، حسین(ع) نباشیم در خسر و زیانیم.

خاک سیاه مجنون که با خون سرخ مجنون های این مکتب گلگون شده چشم براه عشاقی است که کاروان درحرکت اباعبدالله را تا کوی یار، تا کربلای خونین یاری کند و اسرار در انتظار شیر مردانی که سینه های قفص را بشکنند و آزادشان کنند و کربلا در انتظار شیعیان حسین(ع).

6/11/1364

 

 
انتهای پیام/ 
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار