ولایتی در اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری:

دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به نظام و مردم است

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دولتی و ملک خصوصی کسی نیست، بلکه متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم است.
کد خبر: ۲۲۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ - 01March 2017
دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به نظام و مردم استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «علی اکبر ولایتی» رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری که صبح امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: بسیج یک مجموعه مردمی و برخواسته از مردم است بدون اینکه هزینه‌ای برای دولت داشته باشد. بسیج مدافع دولت است، پس اگر بسیج نبود ما سال‌های سخت پر فراز و نشیب پس از انقلاب را با پیروزی پشت سر نمی‌گذاشتیم.
 
وی افزود: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی دولتی و ملک خصوصی کسی نیست، بلکه متعلق به نظام است، نظامی که وابسته به مردم است.
 
ولایتی گفت: مهمترین سرمایه ما رغبت مردم به علم آموزی است یعنی اگر غیر از این باشد ساختن دانشگاه هیچ سودی ندارد و این در حالی است که هیچ کشوری هم به اندازه ایران رغبت به علم اندوزی ندارد.

وی ادامه داد: بسیج و دانشگاه آزاد مشترکاتی دارند که موجب شده همکاری این‌ها با یکدیگر باعث مباهات شود، چون کار علمی را باید همانند دوران دفاع مقدس بسیجی گونه و بدون بوروکراسی اداری انجام داد.
 
رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: توسعه کمی دانشگاه آزاد کفایت می‌کند و از این به بعد باید در جهت توسعه کیفی آموزش‌ها گام برداشت که این هم منوط به داشتن اساتید دلگرم به تدریس است و علاوه بر این نباید در این دانشگاه اساتید فقط به صورت موظفی تدریس کنند چون طبع دولتی و موظفی بودن موجب دست و پاگیر شدن در کارها می‌شود. یکی از کارهایی که طی این مدت اخیر به دنبال آن هستیم جذب نخبگان با هدف جلوگیری از فرار مغزها است که این را با بورسیه دادن به نخبگان این دانشگاه و سپس سایر دانشگاه‌ها دنبال می‌کنیم و به دنبال آن تضمین شغل برای این افراد هستیم.
 
وی افزود: موضوع بعدی که باید در این دانشگاه مورد توجه قرار گیرد توجه به مسائل اعتقادی است، بدین صورت که هر کجا دانشگاه آزاد واحد یا دانشکده‌ای دارد فعالیت در آنجا باید به گونه‌ای باشد که به لحاظ رفتاری و خلقی با فرهنگ منطقه عجین شود به نحوی که دانشگاه آزاد را همگان محور علم و فرهنگ و دین بدانند.

ولایتی در پایان گفت: همان طور که بسیج در دفاع مقدس، در سازندگی، در کمک به مردم و در حوادث غیر مترقبه بدون چشم داشت کار می‌کند، دانشگاه آزاد نیز به لحاظ اعتقادی، فرهنگی و خدمت به کشور می‌بایست همانند بسیج باشد.

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار