سردار ذوالفقاری:

توفیق در حل مسائل مرزی نتیجه پیگیری‌های مرزبانی بود/ بسیاری از رادارهای مرزبانی فعالند

فرمانده سابق مرزبانی ناجا گفت: به نتیجه رسیدن بخش عمده‌ای از مسائل مرزی ما با کشورهای عراق، آذربایجان و افغانستان حاصل پیگیری‌های مستمر مرزبانی بود.
کد خبر: ۲۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲ - 07July 2014

توفیق در حل مسائل مرزی نتیجه پیگیری‌های مرزبانی بود/ بسیاری از رادارهای مرزبانی فعالند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، «سردار ذوالفقاری» فرمانده سابق مرزبانی، در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید مرزبانی و فرماندهی پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت: فرماندهی مرزبانی حدود چهار سال و هفت ماه بر عهده من بود، که توام شد با اجرا و ایجاد ساختارهای جدید و تجربه اولین تشکیل یک ساختار جدید که کار بسیار سختی بود و با حرکت رو به جلو و انعطافهای متفاوتی در این حوزه همراه شد.

وی افزود: ما در مرزهای کشور کمبودها و نواقص زیادی داشتیم، اما هیچگاه فرماندهان ما این مشکلات را وسیله فشار قرار ندادند و با تلاشهای شبانه روزی خود و حمایت های فرمانده ناجا امروز مرزبانی در شرایط مناسبی قرار دارد.

فرمانده سابق مرزبانی ناجا اذعان کرد: بیش از 100 کیلومتر زیرساخت اعم از جاده و انسداد ایجاد شده است که تا یک ماه آینده یک اتوبان به دشت لیندان متصل میشود و تمام جادههای مرزی به نتیجه میرسند، به جز خراسان شمالی.

وی ایجاد زیرساخت مانیتورینگ را یکی از افتخارات ناجا برشمرد و تصریح کرد: با افتتاح مرکز جدید مرزبانی، مرکز مانیتورینگ مرزهای کشور افتتاح میشود. مرکز باروری شناوری نیز در حال تولید شناور است.

فرمانده مرزبانی یکی از چالشهای مرزبانی را از کار افتادن رادارها دانست و گفت: با استفاده از مهندسین متخصص داخلی، امروز بیش از 80 درصد رادارها فعال هستند.

وی در خصوص روابط امور بینالملل اظهار کرد: به نتیجه رسیدن بخش عمدهای از مسائل مرزی ما با کشورهای عراق، آذربایجان و افغانستان حاصل پیگیریهای مستمر مرزبانی بود.

فرمانده مرزبانی خاطرنشان کرد: بیش از هفت هزار و 300 متر مربع زمین دریافت کردهایم و تمام زیرساختهای مخابراتی در مرزهای کشور را به اتمام رساندهایم. همچنین در سال گذشته 20 واحد اطلاعاتی راهاندازی شد و 90 درصد حوزه دریا در مرزها تقویت شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار