فرمانده ناجا در مراسم معارفه فرمانده جدید مرزبانی و رئیس پلیس آگاهی:

پلیس آگاهی در رتبه اول منطقه قرار دارد/ تقویت حضور ناجا در مرزها

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس آگاهی در اوج اقتدار قرار داشته و در بین کشورهای منطقه رتبه اول از آن خود کرده است.
کد خبر: ۲۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ - 07July 2014

پلیس آگاهی در رتبه اول منطقه قرار دارد/ تقویت حضور ناجا در مرزها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «اسماعیل احمدیمقدم» در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید مرزبانی ناجا و رئیس پلیس آگاهی ناجا اظهار کرد: مرزبانی با ساختاری نوین و تشکیل ساختارهای جدید با میزان سه برابر در نیروی انسانی ارتقا پیدا کرد و امروز بهجایی رسیدیم که مرزهای کشور در کنترل ما هستند.

وی ادامه داد: نواقصی در مرزها وجود دارد؛ برای مثال شاید در مناطقی از مرزها استقرار کامل نداشته باشیم و یا در مراقبتهای راداری ۱۰۰درصد پوشش را نداشته باشیم، اما تا چند سال آینده قطعاً در این موارد نواقصی وجود نخواهد داشت و مرزبانی در شرایط مطلوبی قرار خواهد گرفت.

فرمانده ناجا بابیان اینکه این خواست خدا بود که تهدیداتی مثل مواد مخدر و ریگی در اطراف بهوجود آید تا در کشور به مرزها توجه شود، اذعان کرد: امروز باوجود نابسامانیهای کشورهای پیرامون ما، ایران در کمال امنیت و آرامش قرار دارد و اگر مرزبانی در شرایط مطلوبی قرار نداشت کاروانهای مسلح تا تهران پیش میآمدند. امسال در شرایط سختی هستیم و باید گامهایمان را تکمیل کنیم.

سردار احمدیمقدم تصریح کرد: امروز هیچ نقطهای در مرزهای کشور وجود ندارد که تردد و برقراری تماس در آن با مشکل مواجه باشد. با استقرار برجکهای مراقبتی و ایجاد جادههای امن در مرزهای کشور، مرزبانی در شرایط مطلوبی قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه، در خصوص پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی کشور در اوج اقتدار قرار دارد و در بین کشورهای منطقه رتبه اول را از آنِ خود کرده است.

وی ادامه داد: پلیس آگاهی در پروندههای جنایی عمدتاً در زمانی کوتاه مجرمین را دستگیر میکند که نشاندهنده اقتدار این یگان است؛ اما تقویت این پلیس بسیار حائز اهمیت است.

سردار احمدیمقدم آزمایشگاههای پیشرفته، ابزار کشف جرم، دانش جدید و قدرت کشف بالا را ازجمله مواردی دانست که باید در پلیس آگاهی تقویت شود و افزود: مجموعه جرائمی که پلیس آگاهی وظیفه مقابله با آنها را بر عهده  دارد، بهجز سرقتهای خرد، سرقتهای مسلحانه، راهزنی، قتل و تجاوز به عنف، شاید در سال حدود پنج هزار پرونده شود، که حدود ۹۵ درصد از آنها کشف میشود و حدود ۸۰ درصد از این پروندهها در مدت زمانی بین یک تا دو هفته کشف میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار