استقبال گسترده فیلمسازان جهان از جشنواره مقاومت

فیلمسازان کشورهای مختلف استقبال گسترده‌ای از سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به عمل آوردند.
کد خبر: ۲۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲ - 08July 2014

استقبال گسترده فیلمسازان جهان از جشنواره مقاومت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، فیلمسازان کشورهای مختلف استقبال گستردهای از سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت به عمل آوردند. این در حالی است هنوز جمعبندی نهایی آثار دریافتی از سوی دبیرخانه بینالملل جشنواره صورت نگرفته است.

براساس این گزارش تاکنون شرکت فیلمهای سینماگرانی از کشورهای انگلستان، فرانسه، آمریکا، لبنان، قطر، تونس، ایتالیا، مصر، تانزانیا، ایرلند، یونان، بنگلادش، امارات، روسیه، صربستان، روسیه، قرقیزستان، برزیل، هلند، بلژیک، اکراین، چین، فلسطین، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، الجزایر، افغانستان، لهستان، کانادا، سوریه، عراق، ترکیه و... قطعی شده است.

در این خبر عنوان شد: بخش بینالملل جشنواره مقاومت به منظور تبیین و گسترش "فرهنگ مقاومت" با حضور آثاری که به مقاومت مسلمانان و مظلومان جهان پرداختهاند،  طراحی شده است و فیلم­های سینمایی و مستندی که از ژانویه سال ۲۰۱۲ در ایران و سایر کشورها تولید شده­اند می­توانستند در این بخش شرکت کنند.

"ارایه تصویری روشنگرانه از جنایات آمریکا و صهیونیسم در جهان"، "افشای نقش آمریکا و صهیونیزم در تفرقه­افکنی و جنایات گروه­های تکفیری"، "نقش بیداری اسلامی در منطقه و جهان"، "تلاش مسلمانان برای احیای هویت اسلامی و مقابله با اسلامهراسی و ایرانهراسی"، "نقش مردم غزه، لبنان و سوریه در مقابله با صهیونیسم و استکبار جهانی"، "نقش شهدای ترور در افشای چهره حقوق بشر آمریکایی"، "جهانی عاری از تروریسم و سلاح هستهای" بخشی از موضوعات جشنواره است.

بخش دیگر این موضوعات عبارتند از "معرفی شهدای مقاومت و شخصیت­های آزادیخواه جهان"، "نقش صهیونیسم و وهابیت در هتک حرمت مسلمانان و پیامبران"، "نقش هالیوود در ترویج خشونت، تروریسم و فرقهسازی در مقابله با ادیان توحیدی"، "شیطان­پرستی، خشونت و تروریسم در هالیوود"، "نقش وحدت اسلامی در شکست توطئهه­ای سلطهگران جهان"، "تبیین مبارزات و جنبشهای آزادیبخش مستضعفین"، "مقابله با تحمیل سبک زندگی غربی"، "ریشه­یابی جنبش مردمی ۹۹ درصدی آمریکا از موضوعات تعریف شده بخش بینالملل جشنواره است.

بر پایه این خبر،  با توجه به حساسیت و محوریت موضوع مقاومت در جهان و چالشها و تحولات منطقهای و جهانی این دوره جشنواره با اهدافی چون "تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسههای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان، تحریم اقتصادی، دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و  بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و "صهیونیزم بینالملل" مقارن با هفته گرامیداشت دفاع مقدس برگزار میشود.

شایان ذکر است «انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی سیزدهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت را در گستره «سینمای ایران» و «سینمای بینالملل» در قالب بخشهای مختلف فیلمهای سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشمانداز سینمای مقاومت ایران،  نشستهای تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامههای جانبی، همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس برگزار میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار