من انقلابی‌ام-251/ دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

نمایش اقتدار موشکی ایران در دهانه خلیج فارس

نمایشگاه توانمندی‌های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادمان شهدای عملیات والفجر هشت و در دهانه خلیج فارس برپا شده است.
کد خبر: ۲۳۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ - 18March 2017
به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، برخی از سامانه های موشکی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادمان شهدای والفجر هشت به نمایش گذاشته شده است.

سامانه پدافندی سام 6، موشک زلزال، سامانه پدافند هوایی تور ام یک، موشک شهاب 2 و سامانه موشکی قدر H از جمله این سامانه‌های آفندی و پدافندی هستند.

سامانه پدافند هوایی سام 6، سلاح پدافند موشکی ارتفاع متوسط است که دارای رادار جستجو با برد 60 کیلومتر، رادار درگیر 60 کیلومتر، موشک با برد 24 کیلومتر و حداقل ارتفاع درگیری 25 متر و حداکثر ارتفاع درگیری 7 کیلومتر است که می‌تواند هواپیما، بالگرد و پرنده‌های بدون سرنشین را ره‌گیری و منهدم سازد.
 
موشک زلزال قابلیت مقابله با تأسیسات، زیر ساخت‌ها و استحکامات نظامی دشمن داراست و نیز دارای سیستم هدایت و کنترل است. مشخصات فنی این موشک برد 250 کیلومتری، وزن سه و نیم تنی و سرجنگی با وزن 700 کیلوگرم است.
 
سامانه پدافند هوایی تور ام یک نیز برای مقابله با اهداف ارتفاع کم و متوسط مانند هواپیما، بالگرد، پهپاد، موشک کروز و جنگ افزارهای هدایت دقیق هوا به زمین و بمب‌های هوشمند و موشک‌های ضد رادار طراحی و ساخته شده است.
 
همچنین این سامانه دارای 27 کیلومتر برد جستجو، 24 کیلومتر برد رادار درگیر، شش کیلومتر برد ارتفاع کشف، بیست کیلومتر برد اپتیک و 12 کیلومتر برد درگیری موشک، است.

موشک شهاب دو نیز برای انهدام زیر ساخت‌ها و استحکامات نظامی دشمن طراحی شده و دارای سیستم هدایت و کنترل است.
 
این موشک دارای 50 کیلومتر برد، شش و نیم تن وزن و 750 کیلوگرم وزن سر جنگی است.
 
سامانه موشکی قدر H نیز برای انهدام تاسیسات دشمن، زیر ساخت‌ها و استحکامات نظامی دشمن طراحی شده است و دارای سیستم هدایت و کنترل می‌باشد. 1650 کیلومتر برد، 18 تن وزن کُل و 650 کیلوگرم وزن سر جنگی مشخصات فنی این موشک است.
 

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها