معاون ستاد دیه کشور خبر داد

آزادی 7500 زندانی در ماه مبارک رمضان/ آذربایجان شرقی پیشتاز در جمع آوری کمک‌های خیرین

معاون ستاد دیه کشور گفت: ماه رمضان امسال با جمع آوری کمک‌های مردمی و خیرین پیش بینی می‌شود هفت هزار و 500 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های کشور آزاد شوند.
کد خبر: ۲۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱ - 09July 2014

آزادی 7500 زندانی در ماه مبارک رمضان/ آذربایجان شرقی پیشتاز در جمع آوری کمک‌های خیرین

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «محمدعلی ساری» معاون ستاد دیه کشور، در مراسم جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان قزوین اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و 500 نفر را زندانیان تصادفات رانندگی، دو هزار نفر افراد ناتوان در پرداخت مهریه، 800 زندانی به دلیل پرداخت نکردن نفقه و سه هزار و 200 نفر را محکومان جرایم مربوط به چک تشکیل میدهند.

ساری خاطرنشان کرد: در سال گذشته 65 درصد از جرایم نقدی زندانیان منجر به بخشودگی از سوی شاکیان شد که امید است در سال جاری نیز شاهد این نوع گذشتها باشیم.
 
وی اضافه کرد: میزان مبالغی که برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان در کشور جمع آوری میشود، بخشی با کمک خیرین، همکاری بانکهای عامل و آورده خود مددجو و در نهایت بخشی نیز با گذشت از سوی شکات تامین میشود.
 
معاون ستاد دیه کشور، روند افزایشی کمکهای مردمی برای آزادی زندانیان آبرومند را قابل تقدیر دانست و با اشاره به جمع آوری 100 میلیارد ریال در جشنهای گلریزان چهارسال گذشته، گفت: این رقم تنها در سال گذشته 250 میلیارد ریال بود که این امر نشان دهنده حس نوع دوستی مردم است.
 
وی، آذربایجان شرقی را یکی از استانهای پیشتاز در زمینه پرداخت دیه در کشور دانست و افزود: از بین استانهای کشور هر ساله استان آذربایجان شرقی توانسته بیشترین کمکهای خیرین را برای این منظور جمع آوری کند، به گونهای که در سال گذشته 25 میلیارد ریال جمع آوری شد و امسال نیز پیش بینی می شود این رقم به 30 میلیارد ریال برسد.
 
معاون ستاد دیه کشور مهمترین هدف ستاد را کاهش جمعیت کیفری جرایم غیرعمد عنوان کرد و افزود: آزاد کردن یک زندانی در ماه مبارک رمضان بزرگ ترین لذت و ماندگارترین همت است.
 
ساری در پایان استقبال خیرین استان قزوین در جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را خوب توصیف کرد و گفت: در مناطق مختلف کشور مردان و زنان خیر و نیکوکار زیادی وجود دارند، اما استان قزوین در امور خیر و خداپسندانه همواره پیشتاز بوده است.
 
 "حمیدرضا فراست طلب" مدیرکل زندان های استان قزوین نیز گفت: اگر بتوانیم الگوهای نیکوکاری را در استان معرفی کنیم می توانیم در الگوسازی استان گام های بلندتری برداریم.
 
مدیرکل زندان های استان قزوین با اشاره به آزادسازی 75 زندانی جرایم غیرعمد در جشن گلریزان ماه مبارک رمضان امسال در استان افزود: این افراد بیشتر کسانی هستند که به خاطر بدهکاری دیه، تصادفات و مهریه به زندان افتاده اند و یا بدهی های محدودی داشتند که با کمک هم استانی ها و مسوولان، زمینه آزادی آنها فراهم خواهد شد.
 
فراست طلب بیان کرد: ستاد دیه استان هر ساله با برپا داشتن مراسم گلریزان در ماه مبارک رمضان، سعی در برطرف کردن مشکلات و آزاد کردن تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد دارد و این اقدام علاوه بر برکات معنوی و اخروی، نوعی فرهنگ سازی مطلوب در جامعه اسلامی است.
نظر شما
پربیننده ها