سردار ایزدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ثبت «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» از یادگارهای زنده‌یاد اردستانی است

سرلشکر ایزدی گفت: زنده‌یاد اردستانی با ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس وقایع این دوره را برای آیندگان به یادگار گذاشت.
کد خبر: ۲۳۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ - 29March 2017
ثبت «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» از یادگارهای زنده‌یاد اردستانی استسردار سرلشکر مصطفی ایزدی در حاشیه مراسم تشییع مرحوم دکتر حسین اردستانی رییس فقید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به تلاش‌های دکتر اردستانی در ثبت و نشر اسناد دفاع مقدس، اظهار داشت: مرحوم اردستانی رزمنده ای ایثارگر بود، که در دوران دفاع مقدس حضور داشت و صحنه های ایثار و شهادت‌طلبی‌های رزمندگان را با تمام وجود لمس کرده بود.
 
وی ادامه داد: اردستانی رزمنده ای بود که در کنار سایر رزمندگان و فرماندهان در ثبت و ضبط وقایع دوران دفاع مقدس تلاش می کرد.
 
سرلشکر ایزدی افزود: آن مرحوم بعد از اتمام دوران دفاع مقدس نیز همان راه گذشته را این بار به شکلی دیگر در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ادامه و در این راه تلاش های ارزشمندی هم انجام داد، تا فرماندهان دوران جنگ تحمیلی برای بیان و ثبت تاریخ شفاهی دعاع مقدس اهتمام ورزند و با این کار وقایع دفاع مقدس را برای آیندگان به یادگار بگذارند.
 
این مقام ارشد نظامی با اشاره به نقش مرحوم اردستانی در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بیان کرد: زنده یاد اردستانی با برنامه ریزی و سازماندهی تلاش کرد تا مرحله به مرحله دوران مختلف دفاع مقدس جمع آوری و منتشر شود، در واقع این تلاش‌ها در مسیر تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این جنگ یک گنج است، صورت گرفت. اردستانی و همکارانش در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس توانستند تمام عملیات‌ها را به صورت مکتوب تنظیم کنند، که حاصل برخی از این تلاش‌ها منتشر شده و مابقی هم در شرف انتشار قرار دارند.
 
وی در پایان گفت: این نکته را هم باید گفت که ما از دوران دفاع مقدس اسناد بسیار زیادی داریم؛ زیرا هر یک از رزمندگان و فرماندهان، یک دنیا خاطره از آن دوران دارند، که بسیاری از این خاطرات جمع آوری و منتشر شده و خاطرات بسیاری هم تاکنون منتشر نشده اند، به عبارت دیگر کارهای بسیاری در این زمینه باقی مانده است، به همین خاطر تمام عزیزانی که در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند، می بایست در جهت ثبت و انتشار حماسه‌ها در کربلاهای ایران تلاش کنند، تا به صورت مناسبی برای آیندگان باقی بماند.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار