اردلان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آمادگی خانواده‌های ایرانی در برابر بلایا و حوادث 9/3 درصد است

رئیس واحد مدیریت و کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمادگی خانواده‌های ایرانی در برابر بلایا و حوادث 9/3 درصد است.
کد خبر: ۲۳۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ - 29April 2017
شاخص ملی آمادگی خانواده‌های ایرانی در برابر حوادث و بلایا 9/3 است
«علی اردلان» رئیس واحد مدیریت و کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس با اشاره به زلزله بم، اظهار داشت: بعد از زلزله بم دولت‌ها در حوزه سلامت و شناخت بلایای طبیعی کارهای زیادی انجام دادند و در حوزه مدیریت و ظرفیت سازی در برابر حوادث کارهایی شده که امروز خوشبختانه در زمینه حوادث و بلایای طبیعی با تاسیس اورژانس کشور و سازمان مدیریت بحران توانسته‌ایم تعداد تلفات را کم کنیم و به موقع در صحنه حادثه حضور داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: امروزه از نظر عملیاتی و از نظر فنی آمادگی کامل داریم و توانسته‌ایم کارهایی انجام دهیم که در سیل اخیر آذرشهر و عجب‌شیر با حضور به موقع نیروها توانستیم جلوی تلفات بیشتر را بگیریم.

رئیس واحد مدیریت و کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تیم‌های واکنش سریع متشکل از پزشک و کارشناسان بیماری‌های واگیردار، بهداشت محیط، سلامت روان، تغذیه و پزشک تشکیل شده است که با وقوع حادثه‌ای در کشور، در محل حادثه حضور می‌یابند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

اردلان با اشاره به شاخص ملی آمادگی خانواده‌ها در مقابله با حوادث و بلایا گفت: شاخص ملی آمادگی خانواده‌های ایرانی در برابر بلایا و حوادث در سال 92، 8/5 درصد بوده و طبق اندازه‌گیری‌هایی که شده این شاخص به 9/3 درصد افزایش یافته است، این در صورتی است که این آمار در کشورهای در حال توسعه بین 60 تا 70 درصد است.

وی در ادامه افزود: در راستای افزایش آمادگی خانواده‌های ایرانی در برایر حوادث و بلایا در سال گذشته، 10 درصد از خانواده‌های ایرانی آموزش‌های لازم را دیدند.

اردلان با اشاره به اینکه مردم باید در راستای کاهش تلفات در حوادث و بلایا به هشدارهای لازم توجه کنند، اظهار کرد: چرا زمانی که قرار است خانه‌ای خریداری کنیم به قیمت، زیبایی و نمای آن توجه می‌کنیم اما به اینکه در برابر چند ریشتر مقاوم است، توجه‌ای نمی‌کنیم.

رئیس واحد مدیریت و کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان به موضوع آموزش و همکاری بین وزارت آموزش و پروش با وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت در سال‌های اخیر همکاری‌های خوبی در راستای آموزش در مدارس انجام داده به طوری که این موضوع در کتاب‌های درسی گنجانده شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها