معرفی کتاب؛

«صبح صادق» زندگی­نامه و خاطرات پدر صنعت دفاعی خراسان را روایت می­‌کند

کتاب «صبح صادق» روایتی است بر زندگینامه و خاطرات پدر صنعت دفاعی استان خراسان که توسط انتشارات شرکت پیشرو فناوری قائد و در شمارگان 500 نسخه به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۲۳۸۰۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰ - 11May 2017
به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «صبح صادق» کتابی‌ است از زندگینامه و خاطرات پدر صنعت دفاعی استان خراسان؛ سردار جانباز مرحوم مهندس حاج صادق صبحی.

کتاب «صبح صادق» در دوازده فصل تألیف شده است: «صبحی از نگاه دیگران، دوران دانشجویی و انقلاب، از دانشجوی خط امام تا فعالیت در سپاه، تأسیس خودکفایی، تشکیل صنایع متالوژی خراسان، ایجاد صنایع جوادالائمه (ع)، خدمت در آستان قدس رضوی، صبر بزرگ، صبحی در نگاه صادق، مدارک، تقدیرنامه‌ها و تصاویر».

قسمتی از متن کتاب

«بهتر از این است که خاموش باشیم

تب‌وتاب روزهای سخت و نفس‌گیر جنگ به شهرها و مردم هم رسیده بود. آقای صبحی برای پشتیبانی جبهه‌ها تأکید زیادی روی تولید مهمات داشت. آن روزها آقای رفیق‌دوست وزیر سپاه برای بازدید آمده بودند مشهد و مهماتی را که تولید می‌کردیم باید تست می‌شد.

در حضور آقای صبحی به آقای رفیق‌دوست گفتیم: ما یک مشکل بزرگ داریم و اون این‌که برای تست مهمات تولیدشده، باید دستگاه تست را در اختیار ما قرار بدهید. مثل تست فشار، تست هیدرولیک، تست ترک‌یابی هیچ‌کدام از این دستگاه‌ها را نداریم، آقای صبحی با لحنی آرام میان صحبت‌هایم گفت: بچه‌ها ببینید الان توی جبهه‌ها آتش دهنه لازم است. دشمن اگر ببیند که ما آتش داریم و از خمپاره‌های ما آتش می‌بارد متوجه می‌شود که ما هم توانایی‌های زیادی داریم.

حرف که می‌زد اشک توی چشمانش می‌نشست. ادامه داد: الان ما به کمیت زیاد نیاز داریم بهتر از این است که در برابر آتش آن‌ها ساکت و خاموش باشیم».

صبح صادق، به همت سازمان صنایع دفاع، گروه صنایع رزم انفرادی، صنایع شهید کاوه خراسان، تألیف شده و انتشارات شرکت پیشرو فناوری قائد، آن را در شمارگان 500 نسخه به چاپ رسانده است.

«صبح صادق» زندگی­نامه و خاطرات پدر صنعت دفاعی خراسان را روایت می­ کند 

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
0
انسان پاک و صادقی بود
همانند نامش
بزرگ و بی ریا
نظر شما
پربیننده ها