نمایشگاه کتاب -67/ علی ناظری در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

توزیع 3 هزار بُن خرید کتاب دفاع مقدس/ وضعیت بد اقتصادی، سبد کتاب خانوار را کوچک کرده است

مدیر انتشارات فاتحان با اشاره به اهمیت ارائه بنُ خرید و تخفیف کتاب به مخاطبان گفت: برای تسهیل در امر خرید کتاب، 3 هزار بنُ با تخفیف 50 درصد به علاقمندان حوزه ادبیات دفاع مقدس ارائه شد.
کد خبر: ۲۳۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ - 07May 2017
توزیع 3 هزار بُن خرید کتاب دفاع مقدس/ کتاب در سبد خرید خانوارها قرار ندارد
«علی ناظری» مدیر انتشارات فاتحان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته آثار خوبی در گونه‌های مختلف ادبی در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است، اظهار داشت: ادبیات دفاع مقدس طی سال‌های گذشته شاهد خلق آثار خوبی در گونه‌های رمان، داستان، تاریخ شفاهی، پژوهش و خاطرات و زندگی‌نامه بوده است. نویسندگان و ناشران نیز تلاش‌های خوبی انجام داده‌اند که فکر می‌کنیم درآینده نیز درخشش بیشتری داشته باشند.

وی مشکل حوزه نشر دفاع مقدس را پراکندگی در حوزه توزیع دانست و افزود: لازم است همه مجموعه‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی در بخش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس قدم بردارند و یک تشکل واحد در حوزه توزیع تشکیل دهند.

مدیر انتشارات فاتحان گفت: همه فعالان این عرصه کلمه «ترویج» را قبول دارند اما راهکارهای ترویج باید مورد بحث قرار گیرد و ما کاری انجام دهیم که مردم متوجه آثار و تولیدات دفاع مقدس شوند، متاسفانه در این حوزه اطلاع‌رسانی دقیقی صورت نمی‌گیرد. اطلاع‌رسانی مرسوم فقط در تهران است، در صورتی که خیلی از استان‌ها و شهرستان‌ها بی‌اطلاع هستند و باید درباره آن فکری صورت گیرد.

ناظری ادامه داد: اگر ما در مرحله اول موفق بودیم باید این سوال را مطرح کرد که آیا این کتاب در همه شهر و روستاهای ما وجود دارد یا خیر؟! جواب دادن به این سوال سخت است و نمی‌توانیم بگوییم بله دسترسی به این کتاب آسان است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: کتاب محصولی است که باید دسترسی به آن آسان باشد. امروز کتاب جذابیت خیلی از تکنولوژی‌های روز مانند موبایل را ندارد پس باید دسترسی به کتاب آسان باشد تا مخاطب به محض اراده کردن خرید کتاب بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای کتاب در نقاط مختلف کشور می‌تواند باعث شود مخاطب مطلع شده و برای تهیه کتاب مورد علاقه خود اقدام کند اما در مرحله آخر باید به نکته قیمت کتاب‌های دفاع مقدس نیز توجه داشته باشیم چون وضعیت اقتصادی مردم خیلی خوب نیست و کتاب در سبد زندگی مردم وجود ندارد.

مدیر انتشارات فاتحان عنوان کرد: مردم هزینه‌های جاری زندگیشان را صرف خرید لباس، خوراک و تفریح می‌کنند. قیمت کتاب که یک کار مهم فرهنگی است، قیمتی نیست که بتواند در سبد زندگی مردم قرار گیرد. ما نمی‌گوییم باید قیمت کتاب را کاهش دهیم اما اینکه در کنار فرمول‌های فروش، بحث حمایت را قرار دهیم وضعیت بهتر خواهد شد.

بُن و ارائه تخفیف عامل‌های انگیزشی برای فروش کتاب هستند

ناظری با تاکید بر لزوم توجه به موضوع تخفیف کتاب، بیان گفت: ارائه تخفیف برای خرید کتاب یک عامل انگیزشی، تحرکی و تحریکی است. بُن یک عامل انگیزشی برای خریدار کتاب است. روش‌های دیگری مانند کتاب قرض دادن چیزهایی است که می‌تواند به این جریان کمک کند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امسال در سی ‌اُمین دوره نمایشگاه کتاب تهران طرح بنُ خرید را برای انتشارات تخصصی دفاع مقدس اجرا کردیم. خریدار با ارائه بُن فقط 50 درصد از قیمت کتاب را پرداخت می‌کند. خریدار با این بُن که تا سقف 150 هزار تومان اعتبار دارد می‌تواند از یک کتاب تا سقف مورد نظر خرید داشته باشد و از تخفیف آن بهره‌مند شود.

مدیر انتشارات فاتحان افزود: ارائه تخفیف باعث آشنایی و علامندی مخاطب می‌شود و می‌توان در خریدهای بعدی تخفیف کمتری ارائه کرد. تعدادی از ناشران استقبال کردند و البته برخی‌ها نیز گفتند ما ضرر می‌کنیم در صورتی که ما معتقدیم ارائه تخفیف یک نوع سرمایه‌گذاری است. اگر مخاطب یک کتاب را مطالعه کرد و علاقمند شد برای مطالعه سایر کتاب‌ها نیز علاقمند می‎‌شود و این یک موفقیت خواهد بود.

وی گفت: 6 ناشر دفاع مقدس قبول کردند کتاب‌هایشان را با تخفیف 50 درصد با ارائه این بُن به مخاطب عرضه کنند. حدود 3 هزار بُن در بین علاقمندان و بسیجیان شهر ری توزیع شده است و تعداد دیگری از این بُن‎ها نیز در بین مدارس ارائه شد. ما همچنین آمادگی داریم تا در صورت درخواست، این بنُ‌ها را به مراکز دولتی و غیردولتی ارائه کنیم.

ناظری هدف ارائه این بنُ‌ها را رفع مشکل اقتصادی خانواده‌ها برای خرید کتاب دانست و گفت: ما می‌خواهیم هر مخاطب علاقمندی که قصد خرید کتاب دفاع مقدس را دارد بتواند کتاب مورد علاقه خود را خریداری کند. فکر می‌کنیم کتاب دفاع مقدس مثل یک شمع روشنایی بخش و شیشه عطر است که خودش کارخودش را انجام می‌دهد.

مدیر انتشارات فاتحان درباره کتاب‌های تازه نشر سال 1396 این انتشارات گفت: کتاب «ممد گره» فرمانده گردان توپخانه لشکر انصارالحسین به قلم حمید حسام، زندگی‌نامه داستانی 13 شهید ورزشکار کشور و سه کتاب از روایت‌گری شمال‌غرب از تازه‌های نشر امسال بوده است. سال 95 نیز 11 کتاب‌ شهدای دانشجو و 12 کتاب از شهدا و اسطوره‌های اصناف توسط فاتحان روانه بازار شد.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها