هنرمندان جوان فتح خرمشهر را به تصویر کشیدند

خانه فرهنگ میعاد، کارگاه نقاشی با عنوان «روز پیروزی» را عصر دوشنبه به مناسبت سی و پنجمین سالروز آزادسازی خرمشهر در بوستان 22 بهمن با مشارکت دانشکده فنی دخترانه شریعتی برگزار کرد.
کد خبر: ۲۴۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ - 23May 2017

هنرمندان جوان فتح خرمشهر را به تصویر کشیدندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه 19 درباره اهداف برگزاری کارگاه نقاشی با عنوان «روز پیروزی» اظهار داشت: در این کارگاه هنری تلاش شد تا بطن و مفهوم پیروزی خرمشهر به تصویر کشیده شود.

رنجبریان ادامه داد: فتح خرمشهر در تاريخ جنگ ايران و عراق از اهميت ویژه‌ای برخوردار است. خبر آزادی خرمشهر آن چنان شگفت‌آور بود كه در سراسر میهن اسلامی ما مردم را به وجد آورد.

وی گفت: با اعلام خبر فتح خرمشهر، مردم ايران بسان خانواده‌اي بزرگ كه فرزند از دست رفته خود را باز يافته است، اشك شادي و شعف خود را نثار روح شهداي حماسه‌آفرين صحنه‌هاي شورانگيز اين نبرد كردند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 19 تاکید کرد: براي پي بردن به عظمت اين نبرد حماسي كافي است بدانيم كه نيروهاي متجاوز عراق پيش از نبرد سرنوشت‌ساز رزمندگان ما براي آزادي خرمشهر، در اطلاعيه‌اي به نيروهاي خود دستور داده بودند كه دفاع از خرمشهر را به منزله دفاع از بصره، بغداد و تمام شهرهاي عراق محسوب کنند.

رنجبریان خاطرنشان کرد: همچنين تجهيزات و امكانات دفاعي دشمن در اين منطقه نشان مي‌داد كه عراق خرمشهر را به عنوان نماد پيروزي خود در جنگ به حساب آورده و قصد داشته است به هر قيمت،‌ اين شهر را در تصرف نيروهاي خويش نگهدارد.

وی تاکید کرد: سوم خرداد يك حماسه ملي است؛ اگر حضور ملت در صحنه جبهه‌هاي دفاع نبود، نه حماسه آن پيروزي تحقق مي‌يافت و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پيروزي، لذا به حق مي‌توان گفت پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمي در همه صحنه‌هاست.

بنابراین گزارش در این کارگاه نقاشی که از طرف مدیریت فرهنگی هنری منطقه 19، خانه فرهنگ میعاد و دانشکده فنی دخترانه شریعتی برگزار شد، 50 اثر هنری به تصویر کشیده شد که قرار است به صورت یک نمایشگاه در معرض دید شهروندان قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 131
نظر شما
پربیننده ها