سردار سلامی در گفت‌و‌گوی ویژه خبری:

عربستان مرکز توطئه‌های امنیتی علیه ایران است/ هزاران برابر اتفاق دیروز انتقام خواهیم گرفت

جانشین فرمانده کل سپاه مرکز توطئه‌های امنیتی علیه ایران را عربستان دانست و گفت: حامیان تروریست‌ها عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.
کد خبر: ۲۴۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸ - 08June 2017
عربستان مرکز توطئه‌های امنیتی علیه ایران است/ هیچ نقطه‌ای را برای تروریست‌ها امن نمی‌گذاریمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در برنامه تلویزیونی گفت‌و‌گوی ویژه خبری اظهار داشت: نیروهای نظامی تسلط تحسین‌برانگیز و شایسته‌ای بر فتنه تروریست‌ها داشتند.

وی افزود: طرح سیاسی دشمنان که در ریاض طراحی شده بود و با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، ناکام ماند. این سرزمین مدفن خائنان و تروریست ها خواهد بود.

سردار سلامی گفت: تمامی تروریست ها به هلاکت رسیدند و به استثنای یک نیروی مسلح که غافلگیرانه به شهادت رسیدند، از دیگر نیروهای مسلح به شهادت نرسیدند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هدف تروریست ها حضور در صحن علنی مجلس بود، تاکید کرد: با سرعت عمل نیروهای مسلح مسیر آنان بسته و به ساختمان حاشیه ای مجلس فرار کردند. سپس نیروهای یگان ویژه صابرین وارد عمل شدند و با رفتار شجاعانه مردم و کارکنان مجلس عملیات خوبی انجام شد و اتاق ها و طبقات آن ساختمان پاکسازی شد و این کار با دقت و سرعت انجام شد.

وی بیان کرد: تلاش این بود که مردم صدمه ای نبینند و در این راستا از تسلیحات و تجهیزاتی که منجر به مصدومیت مردم می شد استفاده نشد.
 
سردار سلامی عنوان کرد: فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی زمینی در صحنه حضور و عملیات را مدیریت کردند. اراده و غیرت بر  این بوده که فرماندهان خود در صحنه حضور داشته باشند و  این روحیه فداکاری در بین پاسداران وجود دارد و از همراهی همکارانمان در نیروی انتظامی نیز تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: اصل این ماجرا محصول شکست های متراکم تروریست ها در کشورهای منطقه است. ائتلاف آمریکایی می خواستند به مقابله با جبهه مقاومت بپردازند اما شکست خورده اند و در بن بست قرار گرفته اند. خیمه شب بازی سیاسی در ریاض برای مقابله با ایران که البته با مخالفت برخی کشورهای عربی همراه شد، حاصل آن شکست هاست. سیاست های ما، آفرینش گر عزت و پیام آور وحدت برای مسلمانان است و در مقابل پمپاژ تروریسم است. عربستان نشان داد که مرکز توطئه های امنیتی علیه ایران است و آرزوهایشان محقق نخواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ما تلاشمان برای تامین امنیت به کار خواهیم بست و گسترش خواهیم داد. نیروهای اطلاعاتی نیز گستره چتر امنیتی خود را بیشتر خواهند کرد.

سردار سلامی گفت: آسیب شناسی اطلاعاتی و امنیتی انجام خواهد گرفت و خلاها را جبران می کنیم. این ها تبعه ایران بودند و دستور کارهای اطلاعاتی و امنیتی بر مبنای فضای جدید شکل خواهیم داد.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: قصدمان این نیست که درگیری ها را ادامه بدهیم اما اگر کسی بخواهد ناامنی در کشور ایجاد کند، هیچ نقطه امنی را برای تروریست ها باقی نخواهیم گذاشت.

سردار سلامی تاکید کرد: ما سیاست های امنیتی دشمن را هزاران کیلومتر آن سوی مرزها مدیریت می کنیم و اگر مهار نکنیم آتش دشمن به کشور ما کشیده خواهد شد البته این بدان معنا نیست که دیگر کشورها را سپر خود قرار بدهیم. باید میدان عمل مواجه با دشمن را توسعه بدهیم. شهدای مدافع حرم برای حفظ امنیت مردم ایران و مسلمانان جان خود را فدا می کنند.

سردار سلامی گفت: ما به مردم متعهد هستیم و جان می دهیم. دیروز در ده متری صحن علنی مجلس یک درگیری در جریان بود اما نمایندگان به کار خود ادامه دادند. دشمنان به لحاظ آرمانی کوچک و حقیرند. 
 
وی تاکید کرد: اقدام تروریستی دیروز یک مقیاس میکروسکوپی از اتفاقات تروریستی دهه‌ ۶۰ هم نبود.

سردار سلامی گفت: ما در دهه‌ ۶۰ در مواجهه با یک تحریم سخت سیاسی و اقتصادی و جنگ و ترورها و گروه‌های تجزیه طلب و عملیات‌های تروریستی بودیم و ایران دوران تثبیت پایه‌های بازدارندگی ما برای ابد بود. 
 
وی در پایان در رابطه با پاسخ جمهوری اسلامی ایران گفت: آن اقدام به موقع خود نشان داده خواهد شد اما دشمنان بدانند پاسخ ایران هزاران برابر حادثه تروریستی روز گذشته است. 
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها