خاطرات خاکیان افلاکی/5

ماری که جان 8 نفر را نجات داد

در خط پدافندی بودیم که یکی از دوستانم کتری خیلی بزرگی را برداشت که برای بچه‌ها چای درست کند وقتی آب کتری جوش آمد من رفتم تا چای خشک را داخل آن بریزم و کتری را بیاورم ناگهان مار بزرگی در کنار کتری دیدم.
کد خبر: ۲۴۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ - 17June 2017

به گزارش دفاع پرس از خراسان شمالی، «محمود روحانی» از رزمندگان دوران دفاع مقدس خراسان شمالی است که مدت 78 ماه در جبهه‌های حق علیه باطل به دفاع از وطن پرداخته است.

وی در بخشی از خاطرات خود که در کتاب «خاکیان افلاکی به روایت نسل سومی‌ها» به رشته تحریر درآمده است می‌گوید: تابستان سال 1362 بعد از عملیات والفجر سه که جهت آزادسازی مهران انجام شده بود تیپ امام موسی از لشکر 5 نصر در یکی از قله‌های اطراف شهر مهران به نام کله قندی در حال انجام وظیفه بود.

در خط پدافندی بودیم که یکی از دوستانم کتری خیلی بزرگی را برداشت که برای بچه‌ها چای درست کند وقتی آب کتری جوش آمد من رفتم تا چای خشک را داخل آن بریزم و کتری را بیاورم ناگهان مار بزرگی در کنار کتری دیدم. تا به خود جنبیدم مار داخل یکی از کیسه‌های سنگر اجتماعی که جهت استراحت ساخته بودیم رفت.

موقعی که جریان را برای دیگر دوستانم تعریف کردم به این نتیجه رسیدم که سنگر را عوض کنیم و همین کار انجام شد. وقتی آخرین وسایل را از سنگر قبلی برداشتیم و حدوداً 100 متر از آن دور شدیم ناگهان یک گلوله خمپاره 80 درست روی همان سنگر قبلی خورد و از سنگر چیزی باقی نماند. بعداً متوجه شدیم که دیده‌بان عراقی‌ها دود آتشی را که برای چای روشن کرده بودیم، را دیده و گرا داده بود ولی مار جان ما 8 نفر را نجات داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها