دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

حمله رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه/ مداخله تل‌آویو به نفع تروریست‌های تکفیری

ارتش رژیم اشغالگر قدس در پشتیبانی از هجوم تروریست‌ها، به مواضع ارتش سوریه در جنوب این کشور حمله کرد.
کد خبر: ۲۴۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ - 25June 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المیادین، روز گذشته نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به شلیک چند گلوله توپ به داخل بخش اشغالی جولان سوریه، اقدام به حمله هوایی به برخی مناطق در استان قنیطره (بخش آزاد جولان) کرد.
 
طی این حمله، دو دستگاه تانک ارتش سوریه از بین رفتند و تعدادی از نیروهای ارتش سوریه شهید و زخمی شدند. همچنین مناطق مسکونی در حومه قنیطره هدف حملات هواپیماهای ارتش اسرائیل قرار گرفتند، که بر اثر آن تعدادی از شهروندان سوری نیز در این حملات به شهادت رسیدند، یا زخمی شدند.

این حمله همزمان با هجوم گسترده جبهه النصره به مواضع ارتش سوریه در بخش آزاد جولان رخ داد. همزمانی این حمله هوایی همزمان با شلیک خمپاره به جولان اشغالی و پس از آن، حمله گسترده تروریست‌های تکفیری، نشان از هماهنگی کامل میان آنان با تل‌آویو در این مورد دارد.
 
رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه حمله کرد/ پیامدهای مداخله تل‌آویو به نفع تروریست‌های تکفیری 
این حملات، بخشی از تلاش رژیم صهیونیستی برای تضعیف نیروهای ارتش سوریه و نیروهای محور مقاومت در جبهه جنوبی، بویژه رزمندگان حزب‌الله لبنان، جهت افزایش تهدید نسبت به قنیطره در مرحله نخست و سپس دمشق است. با وجود این، حمله همزمان ارتش رژیم صهیونیستی و تروریست‌های وابسته به جبهه النصره، به خوبی نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها به یک نقشه واحد برای ادامه عملیات‌ها در جبهه جنوبی سوریه رسیده‌اند.
 
در طرح مذکور، ارتش اسرائیل و نیروهای وابسته به جبهه النصره، با استفاده از اجرای تحرکات مشکوک در جولان، اقدام به اجرای حمله علیه مواضع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در نواحی آزاد جولان خواهند کرد.
 
 بهترین بهانه، همانگونه که در حادثه دیروز رخ داد، اجرای حمله خمپاره‌ای علیه مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی است. این نوع حملات، که معمولا مسوولیت آن توسط هیچ جریانی برعهده گرفته نمی‌شود، فرصت خوبی برای رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند تا با متهم کردن ارتش سوریه به فراهم کردن شرایط برای ایجاد حمله به مناطق تحت اشغال نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی، حملاتی را علیه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی سازماندهی کنند.
 
رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه حمله کرد/ پیامدهای مداخله تل‌آویو به نفع تروریست‌های تکفیری 
همزمان با این اقدام نیز تروریست‌های تکفیری دست به حمله به مناطقی در جولان و نواحی غرب و شمال غرب استان درعا می‌زنند، تا با استفاده از شرایط بوجود آمده پس از حملات صهیونیست‌ها، راه را برای گسترش مناطق تحت اشغال خود در نواحی جنوب غربی سوریه هموار کنند.
 
از آنجا که تاکنون وزارت جنگ و وزارت بهداشت اسرائیل مسوولیت پشتیبانی و امداد و درمان تروریست‌های تکفیری در جبهه جنوبی سوریه را برعهده داشته‌اند و بعد از این نیز خواهند داشت، تروریست‌ها هیچ نگرانی از بابت تلفات طی عملیات‌های مشترک پیش رو علیه نظامیان سوری و رزمندگان لبنانی ندارند.
 
با وجود این شرایط، باید حضور نیروهای اردنی و تروریست‌های مورد حمایت آمریکا (موسوم به ارتش جدید سوریه) در نواحی جنوب و جنوب‌شرق سوریه را در کنار تحرکات اخیر ائتلاف اسرائیل- القاعده در نظر گرفت. با توجه به این اقدامات، می‌توان گفت که نیروهای مخالف محور مقاومت در مرزهای مشترک میان کشورهای سوریه، اردن و فلسطین اشغالی دست به تحرکات گسترده‌تری خواهند زد.
 
هدف نیروهای دشمن از چنین تاکتیکی این است که از تأثیر پیشروی‌های ارتش سوریه و نیروهای متحد آن در محورهای شمالی و شرقی، بویژه پس از عملیات موشکی موفقیت‌آمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع داعش در «دیرالزور» بکاهند؛ موضوعی که به طور قطع، محور مقاومت نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهد بود.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها