سهرابی خبر داد

«گرگ و میش صحرای سینا»، یک مستند ایرانی از شهید مصری مبارزه با اسرائیل

قائم‌مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس درباره مستند ایرانی «گرگ و میش صحرای سینا» گفت: این فیلم حداکثر تا ماه آینده رونمایی می‌شود و به نمایش درمی‎‌آید.
کد خبر: ۲۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲ - 05August 2014

«گرگ و میش صحرای سینا»، یک مستند ایرانی از شهید مصری مبارزه با اسرائیل

به گزارش دفاع پرس، روحالله سهرابی، قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتوگو با تسنیم، از تولید مستند نیمهبلند «گرگ و میش صحرای سینا» با محوریت "شهید سلیمان خاطر" خبر داد و گفت: سلمیان خاطر یکی از شهدای شاخص معرفی شده در  سال گذشته بود.

وی افزود: این فیلم حداکثر تا ماه آینده رونمایی میشود و به نمایش در میآید. این مستند قسمت اول از سه فیلمی است که در مورد شهدای شاخص سال در حال ساخت است. شهیده طاهره هاشمی، شهید سلیمان خاطر و شهید دیالمه سه شهید شاخص معرفی شده سال گذشته هستند.

قائممقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس درباره موضوع این مستند خاطرنشان کرد: ما در این مستند بیشتر به این سمت رفتیم که نشان دهیم چگونه یک افسر ارتش مصر وقتی بدیهیترین وظیفهاش که دفاع از مرزهای سرزمینش است را انجام میدهد، توسط مقامات عالیرتبه کشورش محکوم میشود و مدتی در زندان به سر میبرد و بعد به شکل مشکوکی به شهادت میرسد.

سهرابی تصریح کرد: چندی پیش راف کات اولیه این مستند آماده شد و هماکنون اصلاحیههای مورد نیاز روی آن در حال انجام است. کارگردانی این اثر را فرود عوضپور بر عهده دارد و پژمان لشگریپور تهیهکننده «گرگ و میش صحرای سینا» است.

وی ادامه داد: در این فیلم هم از گفتوگو با افراد مختلف و هم از راشهایی دیده نشده از گفتوگو با پدر و مادر این شهید و جلسه محاکمه سلمیان خاطر استفاده شده است. یکی از دلایل طولانی شدن زمان ساخت این اثر، تاکید ما بر تهیه راشهای جلسات محاکمه سلیمان خاطر بود.

قائممقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: تحقیقات این فیلم از اواسط سال پیش با سرمایهگذاری انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس آغاز شد. ما قصد داشتیم در همان سالی که نام این شهیدان مطرح شد فیلم آماده رونمایی شود، اما به دلیل مشکلاتی که در سر راه ساخت این آثار وجود داشت این امر امکانپذیر نشد.

سهرابی اضافه کرد: با توجه به اتفاقاتی که اخیرا در غزه افتاده است این فیلم میتواند در نمایان کردن چهره واقعی صهیونیسم مفید باشد. «گرگ و میش صحرای سینا» میتواند نشان دهد که چگونه رژیم صهیونیستی میتوانست بر دولت مصر فشار بیاورد تا با افسر ارتشش که از مرزهای مصر دفاع کرده اینگونه برخورد کند.

وی ادامه داد: این فیلم  ابتدا در سینما روایت اکران میشود و بعد از آن در محافل دیگر به نمایش درمیآید. رایزنیهایی برای پخش این فیلم در شبکههای داخلی و بین المللی در آینده انجام میشود. در ضمن این فیلم برای پخش بینالمللی زیرنویس میشود. ما تلاش میکنیم که مصریها هم این فیلم را ببیند. ما هرچقدر از این اتفاق فاصله میگیریم عمق این فاجعه را درک میکنیم.

قائممقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در پایان تاکید کرد: برای پخش این فیلم درمصر مشکلات و موانع خاصی وجو دارد که کار را سخت میکند، اما ما همه تلاش خود را برای انجام این کار میکنیم.

شهید سلیمان محمد عبدالحمید خاطر سربازی مصری بود که در تاریخ ۱۳مهر ۱۳۶۴ (برابر با ۵اکتبر ۱۹۸۵) با تیراندازی به متجاوزان اسرائیلی در منطقه شرمالشیخ واقع در سواحل شبه جزیره سینا، هفت نفر از آنان را کشت. او پس از این اقدام، از سوی دولت مصر دستگیر و به حبس ابد محکوم شد. در ۱۷ دی مــاه ۱۳۶۴ برخــی از روزنامههای مصر خبری دیگر را منتشر کردند کــه جنجالــی دیگــر در پی داشــت، خبــر حاکــی از آن بود کــه ســلیمان خاطر در زنــدان خودکشــی کرده اســت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار