طالب‌زاده در گفت‌وگو با دفاع مقدس مطرح کرد

سازمان سینمایی دفاع مقدس به سوی موضوعات بین‌المللی برود

مجری برنامه تلویزیونی راز با تأکید بر لزوم حرکت سازمان سینمایی دفاع مقدس به سوی موضوعات بین‌المللی گفت: دخالت مستقیم امریکا در جنگ تحمیلی ظرفیت تولید چندین اثر داستانی را دارد.
کد خبر: ۲۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳ - 12July 2014

سازمان سینمایی دفاع مقدس به سوی موضوعات بین‌المللی برود

"نادر طالبزاده" کارشناس، منتقد سینما و مجری برنامه تلویزیونی راز در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار دفاع مقدس، ضمن اشاره به سابقه و دغدغهمندی مسئولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، اظهار کرد: با توجه به شناختی که از مسئولین سازمانهای بنیاد دارم امیدوارم کارهای خوبی در عرصه سینما شکل بگیرد.

مجری برنامه تلویزیونی راز، در ادامه عنوان کرد: با توجه به شناختی که از آقای عاطفی در سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس و گلعلی بابایی در سازمان ادبیات و هنری دفاع مقدس دارم آنها در این عرصه کارشناس و صاحبنظر بوده و اطرافیانشان نیز کارشناس هستند.

وی با انتقاد از برخی مسئولین گفت: اگر از ما بخواهند جلو خواهیم رفت. این امید میرود که بهتر بتوانیم با مسئولین بنیاد گفتوگو کنیم و یک گفتمان واحد داشته باشیم، تا انشاءلله تغییر و تحولی در عرصه هنر و سینما انجام دهیم. برخلاف برخی از مسئولین که اهل گفتوگو نیستند دوستانمان در بنیاد از روحیه خوبی برای کار و پیگیری برخوردارند.

طالبزاده افزود: در بسیاری از جایگاهها کسانی مسئولیت دارند که ما آنها را نمیشناسیم، معلوم نیست که از کجا آمدهاند و چه سابقه اجرایی و کاری دارند. در صنعت سینما و هنر این موضوع خیلی بد است، اما با شناختی که ما از این دو سازمان داریم روزنه و نوری برای پیشرفت در افق دیده میشود.

مجری برنامه تلویزیونی راز با اشاره به حضور خود در جلسه آیندهنگری سینما و هنرهای نمایشی دفاع مقدس تصریح کرد: مسئولین مطمئنا در تلاش هستند تا دفاع مقدس را به شکل و فرم شکیلتری در تبلیغات بینالمللی نمایش دهند.

وی تأکید کرد: سازمان سینمایی دفاع مقدس باید به طرف موضوعات بینالمللی برود، بحث دخالت مستقیم امریکا در جنگ تحمیلی ظرفیت تولید چند اثر داستانی را دارد که هنوز این کار انجام نشده است.

طالبزاده خاطرنشان کرد: حملات شیمیایی رژیم بعثی عراق و رابطه کشورهای اروپایی و این رژیم در حملات شیمیایی به کشورمان سوژهای است که میتوان چندین کار ویژه برای آن انجام داد.

مجری برنامه تلویزیونی راز در پایان، چگونگی و آغاز تجاوز رژیم بعثی عراق به خاک کشورمان را نیز یکی از موضوعات مهم دفاع مقدس دانست و بیان کرد: خوشبختانه موضوعات زیادی برای سینما وجود دارد؛ رایزنیهای بین دولت امریکا و شخص صدام، ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، شکست حمله طبس و چگونگی آغاز جنگ، موضوعات مهمی است که باید سازمان سینمایی به آنها بپردازد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار