پوشکوف:

آمریکا در سوریه با القاعده همکاری می‌کند

سناتور روس می‌گوید: گروه تروریستی «القاعده» شریک آمریکا در سوریه است و به این کشور کمک می‌کند تا رژیم «بشار اسد» سرنگون شود.
کد خبر: ۲۴۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ - 30June 2017
پوشکوف: آمریکا در سوریه با القاعده همکاری می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، «آلکسی پوشکوف» عضو کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه اعلام کرد، وزارت امور خارجه آمریکا از بررسی اقدامات تحریک آمیز تروریستها در رابطه با استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه خودداری می کند. علت این مسئله واضح است: برای اینکه گروه تروریستی «القاعده» شریک آمریکا در سوریه برای سرنگونی رژیم «بشار اسد» است. این سناتور روس این مطلب را در تویئتر خود نوشته است.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن چنین اعتقادی ندارد که تروریستها در سوریه درصدد اقدامات تحریک آمیز با استفاده از سلاحهای شیمیایی باشند.

منابع دیپلماتیک و اطلاعاتی در سوریه پیشتر هشدار داده بودند که گروههای تروریستی در سوریه خود را برای اقدامات تحریک آمیز با استفاده از سلاح شیمیایی آماده کرده اند تا بعد ارتش سوریه را مقصر جلوه دهند. بر اساس این اطلاعات، هدف از این اقدامات آغاز عملیات نظامی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به نیروهای دولتی سوریه است تا در نهایت اوضاع به سرنگونی رژیم منجر شود.

کاخ سفید روز سه شنبه دولت سوریه را به آماده سازی شرایط برای «حمله دیگری با استفاده از سلاح شیمیایی» متهم نموده و تهدید کرد که در این صورت بهای سنگینی از این بابت خواهد پرداخت. دمشق چنین اتهامی را تکذیب کرده است. مقامات مسکو تهدید آمریکا علیه کشور مستقل سوریه را غیرقابل قبول ارزیابی نموده و بعید ندانسته اند که این ادعا منجر به تحریک تروریستها خواهد شد.

 
 انتهای پیام/191
نظر شما
پربیننده ها