شعله انقلاب بحرین همچنان روشن است؛

تظاهرات بحرینی‌ها در «روز بزرگداشت اسیران انقلاب»

ملت بحرین همزمان با فرارسیدن «روز اسیر بحرینی» دست به تظاهرات گسترده‌ای برای احیای پرونده اسیران دربند رژیم حاکم زدند.
کد خبر: ۲۴۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ - 26July 2017
مردم بحرین در «روز بزرگداشت اسیران انقلاب» به خیابان‌ها ریختند
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، ملت بحرین طی روزهای اخیر به مناسبت فرارسیدن «روز بزرگداشت زندانیان انقلاب»، معروف به «روز اسیر بحرینی»، دست به تظاهرات گسترده در نواحی مختلف این کشور زدند. آنان با حمل تصاویر رهبران و فعالان بازداشت شده توسط رژیم آل خلیفه، اقدامات حمد بن عیسی و حکومت وی را محکوم کردند و خواستار آزادی اسرا شدند.
تظاهرات و تجمع‌ بحرینی‌ها معمولا شبانه صورت می‌گیرد که در اغلب موارد با مداخله خشونت‌آمیز نیروهای آل خلیفه مواجه و سرکوب می‌شود.
 
دومین بخش از برنامه‌های ملت بحرین در ایام بزرگداشت اسیران انقلاب، ملاقات با خانواده این اسیران و تقدیم هدیه و لوح‌های یادبود از سوی فعالان سیاسی و مذهبی انقلاب بحرین به خانواده‌های آن‌ها است.
 
بخش سوم فعالیت‌های مردم انقلابی بحرین را مراسم مذهبی تشکیل می‌دهد. مردم با تجمع در مساجد، حسینیه‌ها و منازل اقدام به برگزاری مراسم‌های دعا، مناجات و زیارت‌خوانی برای آزادی زندانیان بحرینی می‌کنند.
 
رژیم آل خلیفه از زمان آغاز انقلاب بحرین در 14 فوریه 2011، بیش از 11 هزار مورد عملیات دستگیری و بازداشت انجام داده است که از این میان، 350 مورد زن و هزار مورد دختر و پسر زیر 18 سال بودند. بسیاری از این اسرا همچون آیت‌الله عیسی قاسم و دیگر رهبران اسیر انقلاب بحرین، از داشتن حق ملاقات با خانواده، استفاده از وکیل و دادرسی منصفانه محروم شده‌اند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها