سردار غلامی در نشست با اصحاب رسانه عنوان کرد؛

فعالیت 3500 گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی در تابستان امسال

رئیس سازمان بسیج سازندگی از فعالیت 85 هزار جهادگر در قالب 3500 گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی در تابستان امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۵۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ - 31July 2017
فعالیت 3500 گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی در تابستان امسالبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «نعمان غلامی» رئیس سازمان بسیج سازندگی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم سراسر کشور، اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری اردوهای جهادی، علاوه بر رفع محرومیت از جامعه، تقویت روحیه پیگیری برای حل مشکلات توسط خود مردم است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر 6 هزار و 500 گروه جهادی شناسنامه‌دار در کشور هستند که تا پایان تابستان امسال، 3 هزار و 500 گروه جهادی در مناطق محروم حضور پیدا خواهند کرد.

سردار غلامی تعداد اعضای این گروه‌ها را 85 هزار نفر عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته افزایش 20 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی به انجام فعالیت‌های سازندگی و فرهنگی می‌پردازند، به تخصصی شدن گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: حدود 300 گروه جهادی از کارمندان تشکیل شده که به مناطق محروم اعزام‌ می‌شوند. همچنین 150 گروه تخصصی در حوزه صنعت تشکیل شده که در حوزه صنعت فعالیت جهادی خواهند داشت.

سردار غلامی یکی دیگر از گروه‌های جهادی تخصصی را در حوزه کشاورزی دانست و تصریح کرد: 408 گروه جهادی در حوزه کشاورزی تشکیل شده و به دانش افزایی کشاورزان جهت کشت خواهند پرداخت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به راه اندازی قرارگاه ثامن الائمه (ع) در مناطق و محلات شهری، خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم، قرارگاهی تخت عنوان ثامن الائمه (ع) راه اندازی شده که به آسیب‌های اجتماعی در محلات شهری و همچنین نوسازی و بهسازی بافت قدیم شهرها می‌پردازد. این قرارگاه یک هزار و 270 پروژه را در 350 منطقه و محله انجام خواهد داد.

وی گفت: همچنین تا پایان سال 4 هزار گروه جهادی مسجد محور و محله محور ساماندهی خواهند شد که در مساجد و محلات خدمت‌رسانی می‌کنند.

سردار غلامی در خصوص کمک خیرین به گروه‌های جهادی بیان داشت: گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند و خوشبختانه سال گذشته توانستیم خیرینی را برای کمک رسانی به مناطق محروم جذب کنیم که به طور نمونه از محل کمک‌های این خیرین در استان مازندران 300 واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته شد.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس در خصوص همکاری‌های این سازمان با ستاد مرکزی راهیان نور، گفت: سال گذشته در استان خوستان در موضوعات بیابان‌زدایی و آبخیزداری با حضور گروه‌های جهادی و زائران کاروان‌های راهیان نور کارهای خوبی صورت گرفت. همچنین ما با کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز همکاری داریم. طی جلساتی که با کمیته امداد داشتیم به ضرورت همکاری این 2 نهاد تاکید شد و مقرر شد تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص ساخت خانه در مناطق محروم و حضور تیم‌های پزشکی در این مناطق منعقد شود.
 
انتهای پیام/241
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار