وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

۲۴ هزار فرهنگی در سی‌امین سال خدمت بازنشست می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ صحبت‌های من در مورد بازنشسته شدن فرهنگیان بد منعکس شده و من گفتم که ۲۴ هزار فرهنگی در آستانه سی‌امین سال خدمت و بازنشستگی هستند.
کد خبر: ۲۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴ - 13August 2014

۲۴ هزار فرهنگی در سی‌امین سال خدمت بازنشست می‌شوند

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، علی اصغر فانی در حاشیه امضای تفاهمنامه با هلالاحمر در جمع خبرنگاران گفت: 24 هزار نفر از فرهنگیان در سیامین سال خدمت خود هستند و این افراد در آستانه بازنشستگی قرار دارند.

وی در واکنش به سؤال خبرنگاری که گفت شما قبلاً تعداد این افراد را 30 هزار نفر عنوان کردید، افزود: خیر؛ صحبتهای من بد منعکس شده و من گفته بودم که 24 هزار نفر در آستانه بازنشستگی قرار دارند و تعدادی هم خواستار بازنشستگی پیش از موعد هستند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال دیگری که در مورد آمادگی آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیل پرسیده شد، گفت: در زمینه تعداد مدرسه، کتاب و نیروی انسانی آمادگی کامل داریم و با قوت آماده بازگشایی مدارس در مهرماه هستیم.

فانی در مورد اینکه آیا محتویات کتب درسی با توجه به تفاهمنامههای مختلف با سازمانهای مختلف تغییر میکند، گفت: طبیعی است که برخی نکات مانند حقوق کودک و نوجوان پس از انتعقاد تفاهمنامه با معاونت حقوقی ریاست جمهوری به کتب درسی اضافه میشود اما محتویات آموزشی که هلالاحمر یا سایر دستگاهها به عنوان کلاس آموزشی برای دانشآموزان برگزار میکند به کتب راه پیدا نمیکند.

وی در مورد صحبتهای مطرح شده پیرامون سند تحول آموزش و پرورش گفت: هر کسی پاسخگوی صحبت های خود است و من باید بگویم که در عرصه عمل سند تحول نیاز به اصلاحات دارد.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: هنوز داریم زیرنظامهای سند تحول را به 50 تا است آماده میکنیم.

فانی افزود: همچنین 40 راهکار از 141 راهکار دیده شده در سند تحول وارد فاز اجرایی میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها