عزیزالله بابایی در مرام رونمایی از کتاب"قرآن و قبله":

پیروزی غزه مقدمه‌ای برای آزادی قدس خواهد بود/ تلاش دشمنان برای برهم زدن وحدت مسلمانان

عضو جماعت دعوت و اصلاح ایران گفت: دشمنان وحدت اسلامی، آتش جنگ‌های دینی، قومی و مذهبی را در ممالک اسلاکی شعله‌ور می‌سازند تا در نهایت به تجزیه آنها بیانجامد و لقمه‌هایی کوچک و قابل هضم برای اسرائیل باشد.
کد خبر: ۲۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸ - 13August 2014

پیروزی غزه مقدمه‌ای برای آزادی قدس خواهد بود/ تلاش دشمنان برای برهم زدن وحدت مسلمانان

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی دفاع پرس، عزیزالله بابایی، عضو جماعت دعوت و اصلاح اهل سنت ایران، در آئین رونمایی از کتاب "قرآن و قبله" اثر استاد محمدرضا حکیمی که عصر روز گذشته برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه قبله اول مسلمانان امروز دچار بحرانی عظیم است، اظهار داشت: یکی از ثمرات وحدت امت اسلامی میتواند آزادی فلسطین و قدس شریف باشد.

وی افزود: دشمنان وحدت اسلامی و قدس برای بر هم زدن فرآیند وحدت اسلامی تلاش می کنند و آتش جنگهای دینی، قومی، مذهبی  را در ممالک اسلاکی شعلهور می سازند که در نهایت به تجزیه آنها بیانجامد تا لقمههایی کوچک و قابل هضم برای اسرائیل باشد. آنها کاری انجام میدهند تا مسلمانان با دستهای خودشان همدیگر را از بین ببرند.

عضو جماعت دعوت و اصلاح اهل سنت ایران تصریح کرد: برخورد با این عده باید در اولویت سیاسی هر امت اسلامی قرار گیرد و نهایتاً همه به جامعه مظلوم فلسطین کمک کنیم تا این ملت رنجدیده نیز مانند سایر مردم در جهان در راحتی زندگی کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: پیروزی غزه مقدمهای برای آزادی قدس و آزادسازی مسجدالاقصی خواهد بود و این نیازمند نزدیکی و وحدت امت اسلامی است. اما متاسفانه شاهد آن هستیم که در ممالک اسلامی اولویت در کشورها با فرعیات است.

وی بیان کرد: اسرائیل تنها بهدنبال غزه نیست، بلکه بهدنبال تسخیر سرزمینهای نیل تا فرات است. قدس سپر بلای اسلام است، باید این سپر حفظ شود تا کار صهیونیست یکسره شود.

در ادامه این مراسم حجتالاسلام احمد مبلغی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی  اظهار داشت: صاحبان اندیشه را میتوان به سه بخش دستهبندی کرد، صاحبان اندیشه جزئی و قطعهای، مجموعهای و جزیرهای و یا منظومهای مجمعالجزایری.
 
وی افزود: دسته اول هیچ ارتباطی با نگاه مجموعهای ندارد و اندیشه را بهعنوان یک قطعه فهم میکنند. گروه دوم از گروه اول وضعیت متکاملتر، متحولتر و مثبتتری دارد و اندیشه را در ارتباط با هم میبیند اما بهصورت جزیرهای است و بخشی از اندیشهها را شناخته و از سایر اندیشهها غافل است.
 
حجتالاسلام مبلغی تصریح کرد: دسته سوم، اسلام را دارای جزایر مرتبط، منسجم، متحد، هماهنگ و همراه و دارای هدف واحد در جهت محقق ساختن مقاصد خاص میبیند که این دسته تعدادشان کم است. صاحبان این اندیشه از اندیشهای به اندیشهای دیگر میروند و سایر اندیشهها را به سرعت درمییابند و کسانی هستند که از کربلا به غزه میرسند و از اندیشه مقاومت تاریخی، شیعه مقاومت اسلامی را میخوانند.

وی با بیان اینکه  این گروه در چهره فرهنگ، اقتصاد را میبیند، ادامه داد: آنها از در سیاست وارد شده و و با داشتن اندیشههای شیعی از طائفهگرایی، تعصب و مقابله پرهیز میکنند و به سمت امتمحوری و دلسوزی برای امت حرکت میکنند. ایشان کسانی هستند که از نام و یاد قبله هدف واحدی را برای جامعه اسلامی میخوانند و قبله را هدف وحدت الهی میبینند و اسلام را سیستمی و منظومهای میبینند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به تداعی اندیشه بهصورت منظومهای در ذهن این گروه، خاطرنشان کرد: محال است از یک اصل شیعی و یا سنی راه به وحدت اسلامی نبرد؛ برای آنها قطعیت وحدت اسلامی همانند روشنایی روز و شب بودن شب است و به شدت از تعصبورزی طائفهای نفرت دارند.
 
حجتالاسلام مبلغی  در ادامه تصریح کرد: کسانی که منظومهای میاندیشند، آیات مربوط به جامعه و امت اسلامی را به قربانگاه مذهب خود نمیبرند و فدای مذهب خود نمیکنند و این حقیقتی سیّال است. متأسفانه ما مسلمانان از مذهب سوءبرداشت میکنیم و تصورمان این است که مذهب آمده است تا مصالح خود را تأمین کند، ولو هر چه بر سر اسلام میآید.

وی با بیان اینکه یکی از شخصیتهای برازنده، مهم، متفکر و دارای اندیشه منظومهای "استاد حکیمی" است، اضافه کرد: او یک شیعه است، اما در ادبیاتش امت و ارتباط شیعه و سنت موج میزند و وحدت اسلامی جزء قطعیات فکری اوست.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: علامه حکیمی از خاستگاه شیعه حرکت میکند و به اندیشههای فراگیر امت میپردازد. نگاه او فلاح است و اقصی القوم را میبیند. سخن این نیست که نظریه استاد حکیمی رقیب دیگری دارد یا نه؛ اصل فکر منظومهای وی مورد توجه است.

حجتالاسلام مبلغی یادآور شد: کتاب «قرآن و قبله»، چند مقاله بیشتر نیست، اما نگاهی گذرا به آن نشانگر ادبیاتی جهانی است که نه ادبیات شیعی محض، بلکه با نگاه شیعه، نگاه امت اسلامی را پی میگیرد.
نظر شما
پربیننده ها